Beste norske lojalitetsprogram for hoteller

Jeg bruker CC pga mulighetene for poengbruk rundt omkring i verden, både Choice og Rica har vel ganske begrensede muligheter i Europa/verden forøvrig. Rica er fint til å samle noen få Eurobonus-poeng på, Nordic Choice, her har jeg fått sølvkort uten å bo 10 netter, men har betalt en konferanse her, som nok ga meg kortet..

Jeg har brukt Thon, men det er søppel. Alle hoteller er mer eller mindre helt like og de få perks man blir lovet er enten fraværende eller lite verdt.

Per når så booker jeg bare hotell etter hva som passer seg mtp pris og fasiliteter som jeg vil ha. Da føler jeg at jeg får mer igjen enn om jeg låser meg til en kjede.

Jeg reiste da ca medium + i året og hovedsakelig helg.

Sikker annerledes om man reiser veldig masse, men da er Thon heller ikke noe spesielt koslige hoteller mener jeg, litt for sterilt.

Man får vel EB poeng av best western?

Venter forøvrig på poeng på best western fra jeg var i NYC. Hvor lang tid tar dette?

Noen som har prøvd å få statusmatch hos Nordic Choice?

Jeg prøvde på en status-match mot Lille-Petter i fjor. Hadde "3.rd floor" hos Scandic Friends og Concierge hos ClubCarlson og spurte pent om status match mot "Nordic Choice".

Dette fikk jeg et "nei" på, men samtidig mulighet til "fast track" - 20 netter innenfor en periode på 5 måneder skulle gi meg gullkort. Benyttet meg av dette, og de var kjappe med å oppgradere profilen min etter at jeg hadde klokket nok overnattinger.

Selv opplever jeg "Nordic Choice" som et bedre fordelsprogram enn "Scandic Friends". I stor grad mener jeg også hotellene som inngår i førstnevnte program er av en (litt) høyere standard.

Ingen erfaring med Thon og fordelsprogrammet der.

Last edited:
Back