Jeg hadde forrige generasjons Pro-DLX, som fungerte greit en stund. Noen klarte imidlertid å knekke hengelåsfestet på glidelåsen, og så låste teleskophåndtaket seg i uttrukket stilling så da var det bare å levere kofferten inn (jeg ser at de nå har fått ny type teleskop - den forrige hadde en enkelt sylinder, noe som er svært lite praktisk, så det kan være at den nye er bedre). Neste trillekoffert jeg gikk for var en Victorinox NXT 4.0, 20", som jeg liker bedre enn Samsonite'en (men som har fått stå ubrukt etter bag-kjøpet...).
Jeg har en duffy-bag fra Samsonite av den typen som hadde en enkelt sylinder.
Jeg synes denne sylinderen virker som det klart svakeste med hele bagen. Sylinderen har blitt litt slarkete i festet gjennom årenes løp, men ikke i selve utdragene på teleskopet. Jeg vet ikke om dette ville vært noe bedre med to sylindre, da den ene sylinderen er veldig tjukk og virker på meg som ganske solid. Men ja, det er nok en grunn til at de har gått bort fra dette designet.
Det som kan være litt negativt med Samsonite og andre kjente merker er at det er lett å ta feil koffert på båndet. Dette har skjedd meg et par ganger... Ganske pinlig.