Beste Kabinkoffert?

Lurer også på om jentene har den samme. Vær obs på at den er mindre enn maks tillatt størrelse. (Kan jo være 23 cm tykk). Genialt at den bare veier 2,3 kg. Den har ikke ytterrom.

Den kan utvides, så blir da tjukkere.

Sjekket nå, og tror jeg har generasjonen eldre, men som da heter noe annet. Og veier 100gr mer.

Ellers er jeg svært fornøyd med Samsonite, og det jeg har mest av. Føler det er en god match mellom pris og kvallitet, spesielt når de kjøpes på tilbud.

Den kan utvides, så blir da tjukkere.

Sjekket nå, og tror jeg har generasjonen eldre, men som da heter noe annet. Og veier 100gr mer.

Ellers er jeg svært fornøyd med Samsonite, og det jeg har mest av. Føler det er en god match mellom pris og kvallitet, spesielt når de kjøpes på tilbud.
Den kan utvides, men da blir den maks lovlig størrelse, ikke plass til fire vinflasker fra tax-free etter landing.

Skal ut på to-tre turer med én overnatting i høst og kunne tenke meg å prøve noe nytt mtp. håndbagasje. Er det noen som har tips til en praktisk sekk som passer til håndbagasje og som har plass til litt mer en bare en laptop. Men også et klesskift og kanskje et ekstra par sko. Og hvordan gjør folk det med flytende toalettartikler. Må man fortsatt ta de ut av håndbagasjen og vise frem til sikkerhetskontrollørene? Mest interessert i ryggsekk nå. Men kabinkoffert kan også være av interesse.

Skal ut på to-tre turer med én overnatting i høst og kunne tenke meg å prøve noe nytt mtp. håndbagasje. Er det noen som har tips til en praktisk sekk som passer til håndbagasje og som har plass til litt mer en bare en laptop. Men også et klesskift og kanskje et ekstra par sko. Og hvordan gjør folk det med flytende toalettartikler. Må man fortsatt ta de ut av håndbagasjen og vise frem til sikkerhetskontrollørene? Mest interessert i ryggsekk nå. Men kabinkoffert kan også være av interesse.
Har vel tidligere her tipset om Osprey Farpoint 40 som er akkurat "livlig" størrelse.

Har forrige generasjon av denne;

Genialt firkantet, så du får makset ut. Og i motsetning til med trillekoffert så blir du "aldri" stoppet og spurt om du vil sende som innsjekket eller plaget med andre krav ;)

Takk for veldig intressant tips. Har lyst å prøve sekk før jeg handler. Får se om jeg finner den på en eller annen butikk i Stavanger Omegn.
Dersom det finnes Chill out i STavanger pleier de ha den inne. Kan bestilles til Aton Sport. Jeg jogger fint 5 km med denne på ryggen.

Personlig har jeg brukt bag med skulderstropp på alle turer med 2-3 overnattinger eller mindre. Noen ganger kombinert med PC veske (men vanligvis har jeg bare PCen inni baggen. Synes det fungerer veldig bra. Litt sliten i skuldra på Schiphol noen gang, men tilgang og pakkbarhet er my bedre med bagg enn både sekk og koffert i mine øyne.

Back