Best over dammen?

Nå var det vel Reidar-klasse det ble spurt etter her. Så hvem som har kaviar på First er vel temmelig lite relevant.

Man ser jo her at dette er et nærmest meningsløst spørsmål, da man får like mange forskjellige svar som det er personer som svarer.
alle har vel sine preferanser når det gjelder selskaper. Personlig synes jeg det er ett fett så lenge jeg får gratis børst.

Last edited:
Nå var det vel Reidar-klasse det ble spurt etter her. Så hvem som har kaviar på First er vel temmelig lite relevant.

Dersom du leser foerste post i denne traaden, ser du at Bizflyer diskuterer baade Oekonomi og Business. Siden First ogsaa tilbys hos enkelte selskaper, gaar vel ikke verden din under dersom man ogsaa tar denne klassen med i denne subjektive vurderingen? Noen av oss faar faktisk flydd internasjonal First noen ganger i aaret, har selv 2 x t/r booket i 2009

Det var en fin oppsummering, Tommy!

Tror UA hadde vært uslåelig på biz om de nye setene var satt inn i alle maskiner.

Du har ikke tatt med SAS ser jeg. Fordelene med SAS er 25% ekstra poeng som gull kunde og ikke minst de store toalettene. Hvorfor er det ingen andre som følger etter her? Dessuten er det ikke mange andre som har tilsvarende SAS sine Z billetter? Eller hur, Tommy?

BF:cool2

Det var en fin oppsummering, Tommy!

Tror UA hadde vært uslåelig på biz om de nye setene var satt inn i alle maskiner.

Du har ikke tatt med SAS ser jeg. Fordelene med SAS er 25% ekstra poeng som gull kunde og ikke minst de store toalettene. Hvorfor er det ingen andre som følger etter her? Dessuten er det ikke mange andre som har tilsvarende SAS sine Z billetter? Eller hur, Tommy?

Nei, selv om UA er flat, er det dessverre ikke siste skrik. Her har du Swiss sin nye biz som tilbyr alt fra en en-seter til 2 seter med ett stort bord imellom til 2 setere tilpasset par som reiser sammen. Klikk Cabin view:

http://www.swiss.com/web/EN/service...swiss_business_class/Pages/business_seat.aspx

SAS vinner dessverre ikke frem foerst og fremst fordi setene deres ikke er flate. Z billetter har stort sett alle sammen naa og man fortjener ikke en plass paa lista bare fordi man har 2 vinduer paa ramma ;-)

Men Swiss har vel ikke kommet lenger med utrullingen enn UA har, så hvorfor fremhever du Swiss fremfor UA?

Men Swiss har vel ikke kommet lenger med utrullingen enn UA har, så hvorfor fremhever du Swiss fremfor UA?

Fordi Swiss sitt sete er en helt ny generasjon seter og i tillegg er Swiss ferdig med sin oppgradering i 2009 mens UA ikke kommer til aa oppgradere en eneste av sin arbeidshest nr. 1 over atlanteren, 777 i 2009.

Mistforstaa meg rett, UA sitt nye sete er meget bra, men jeg er ble litt skuffet over hvor lite privat det er for folk som reiser alene

Det nye til Swiss så jo virkelig flott ut. Og jeg er helt enig med deg i at dette er en helt ny generasjon seter. Det er vel litt lignende det EK har i sin 380?

Work will begin next spring on installing the new SWISS Business Seat throughout the SWISS long-haul fleet. The new Airbus A330-300s which will join the fleet from 2009 onwards will all feature the new seats. In addition to the innovative new seating concept, their entire interior will be consistently aligned to customer needs. The Airbus A340s, the biggest aircraft in the SWISS fleet, will also be equipped with the new SWISS Business Seat. Under the current schedule, around one-third of the SWISS long-haul fleet should be fitted with the new SWISS Business cabin in 2009. A large proportion of the fleet will be refurbished in 2010; and all SWISS Business customers should be enjoying a truly excellent inflight seating and sleeping experience on all SWISS long-haul flights by 2011.

http://www.swiss.com/web/EN/about_swiss/media/press_releases/Pages/pr_20080521.aspx

Eller har du nyere nyheter enn det som står på swiss.com Tommy?

Work will begin next spring on installing the new SWISS Business Seat throughout the SWISS long-haul fleet. The new Airbus A330-300s which will join the fleet from 2009 onwards will all feature the new seats. In addition to the innovative new seating concept, their entire interior will be consistently aligned to customer needs. The Airbus A340s, the biggest aircraft in the SWISS fleet, will also be equipped with the new SWISS Business Seat. Under the current schedule, around one-third of the SWISS long-haul fleet should be fitted with the new SWISS Business cabin in 2009. A large proportion of the fleet will be refurbished in 2010; and all SWISS Business customers should be enjoying a truly excellent inflight seating and sleeping experience on all SWISS long-haul flights by 2011.

http://www.swiss.com/web/EN/about_swiss/media/press_releases/Pages/pr_20080521.aspx

Eller har du nyere nyheter enn det som står på swiss.com Tommy?

Beklager, du har rett. Diskuterte dette med en av LH M&M Flyertalk moderatorene i Florida, han paasto hardnakket at de ville bli ferdig i aar, saa jeg stolte paa det uten aa sjekke:rolleyes:... Sendte en PM til min kompis som flyr Swiss hele tiden, han kunne fortelle at Swiss faar 4X helt nye 333 i aar og at de vil oppdatere 4X343 i aar. Disse maskinene vil bli brukt primaert paa USA, samt ZRH-DXB-MCT.

Jeg har prøvd en del flyselskaper i R-klasse til USA de siste årene, og min erfaring er at NW skiller seg ganske klart ut. De ligger meget gunstig an prismessig, har meget gode seter, bra beinplass og ikke minst har AVOD og gratis servering ombord. Har bare prøvd LH en gang, og var da skuffet over hva de tilbyr bak i sine 744'er. Skal teste 346 i januar, og satser på at de avanserer på min liste da. SAS har jeg stort sette likt, men har ikke prøvd de de siste årene.

KLM med sine nye B777 og A332 samt nyrenoverte MD11 må jo ikke glemmes i diskusjonen her. Og med den store dekningen de har i Norge er jo KLM er soleklart valg for mange. Alle flyene har AVOD, nye komforable seter og gratis servering. Pitch på 31" er jo på linje med BA/LH i R-klasse.

B744 har gjennomgår også kabinrenovering med nye seter, blir dog ikke AVOD der. By the way, EK har også 10 i bredden på 777, still a good product!

AF reklamerer for 33" på deres 773 . 10 i bredden er for mye synes jeg også, men sannsynligvis bedre enn 9 bredden på A333 . Og mye bedre enn 8 ibredden på 763.

I følge seatguru er det da 17" brede seter, mens 18" på 772 og 773 med 8 i bredden.

I følge samme kilde har LH/BA/SQ 17.5" bredde på deres 744 . Dvs 1.25 cm mindre. Så vidt jeg husker er vel 744 bare 15 cm bredere enn 777 ( korriger med de som vet ).

MEN jeg har en brosjyre fra UA i 1998 da de forteller , helt korrekt, fordelen med 777. Brede seter plus BREDE midtganger. Som ved 747 kommer kroner /peso/$$ inn her.

Virker jo litt som da 747 kom. Har fløyet AA-UA-PA-CO-DL med 9 i bredden da de kom i R-klasse. Tilsvarende har jeg fløyet DC 10/L1011 ( AA/TW ) med 8 i bredden..Det var komfortabelt. EDIT: Glemte Laker med 8 i bredden og god pitch.. Herlig..

Som AF forteller meg 33" pitch og 17" eller 32 " pitch og 18", ev. LH 31" og 17.5 " . Aner ikke . jeg sover godt likevel :colgate:

Back