Best onsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Om noen minutter er det avgang med Stelvio`n til Røros. Første kaffekopp og bolle blir på Espa. Ha en best onsdag du også.

Mornings fra havet.

Hjemreisedag men først 7-8t vakt så 3t venting før det blir 29min med flyging til Flesland. Så dagen er fullbooket.

Bruke kvelden i kveld til å se hvor eg kan reise i morgen. Innbiller meg at jeg trenger en annen PC og annet nett for å få de hyggeligste prisene. Vært for mye søking med samme PC for nå har prisene nådd nye høyder.

FQTV

God morgen fra Hvalstad. Her venter vi på at barnehagen skal åpne, så da ble det tid til en espresso i solveggen. En tur innom jobb før det blir et av årets høydepunkter: Til OSL med Flypodden. Da bør jeg også rekke en tur innom Sjøveien på vei hjem også. Ha en fin dag

God morgen fra Lommedalens morgensolside. Nå sitter jeg å følger med på Marinetraffic.com og ser på Gerald R Ford, som snart passerer Larkollen. Den ble passert av Pearl Seaways for litt siden og Color Magic ligger an til å passere den litt sør av Jeløya og Christian Radich Passerer nå Oscarsborg. Herfra ser vi normalt Colorline og DFDS båtene i ca 15 minutter, så jeg tenkte jeg skulle prøve å få ett glimt av Gerald Ford når den passerer.
Ellers er det litt forefallende som skal gjøres. Vi fikk satt sommerdekk på den siste bilen i går, så de felgene skal ned i vaskehallen og vaskes, før de lagres i garasjen. 11.30 skal jeg på ett jobbintervju, så skal jeg se om jeg rekker å se på bremseskivene på mine foreldres Tesla modell 3, den er nå 4 år og har hatt sin første EU-kontroll og fikk feil på rust på bremseskivene. Kan de pusses, eller må de byttes. Mulig det også blir en tur til Drammen for å se Stabæks herrer spille cupkamp mot Åssiden, vi får se hva vi rekker.
Ha en fin dag i finværet.

God morgen fra Fornebu. Hjemmekontorering i dag. Litt dum dag siden jeg hadde hatt perfekt utsikt til mr Ford fra kontoret. Kompensere med en joggetur ut til rikingene/tujahelvete på Snarøya der sikten vil være upåklagelig. Bare ingen kaller inn til møte midt i innseilingen…

Hente båten senere, håper motoren starter.

God morgen fra bortekontoret.. Deilig toppløs tur til jobben i dag og, selv om det justerer sleiken noe. Mye sinte sykklister igjen i dag.. Rart det er de samme som knytter neve når du ikke gidder å stoppe for dem når de måker over fotgjengerfeltet som rett etterpå sykler på rødt.

Ikke mindre enn syv (!) sultne barn i hus da jeg endelig kom hjem 18.20 i går - da gikk det i ett og Dragen ramlet inn 02.00. Da følte jeg meg ganske femti.

Har ikke gledet meg så mye til å se en Ford siden GT40.

Nyt dagen.

God dag fra Oslo, en kveldsvakt venter oppe på sykehuset. Ingen eksamensvokting i dag for meg så da må jeg tjene penger på annet vis. Men har blitt hyra inn av skolen der til å sitte prøvevakt da neste uke og så enda en dag uka etter der igjen (ja det er faktisk en praktisk eksamen i yrkesfag).

Morn fra kontoret. Deilig å sykle i shorts og t-skjorte, men man passer riktignok på å stoppe når det lyser rødt. Jeg taper greit en kollisjon med bil uavhengig av hvem sin skyld det er.

Mistenker at det blir en omvei hjem fra jobb i dag for å titte på en båt

Heisann fra Forus. Vurderer fortsatt om jeg skal ta en tur over å kikke på balja i Oslofjorden i morgen. Bestemmer meg nok i kveld. Blir eventuelt å få tak i noen bonusbilletter i siste liten. Hører gjerne fra noen av andre som er ute og kikker hvor det passer fint å studere Ford'en.

Heisann fra Forus. Vurderer fortsatt om jeg skal ta en tur over å kikke på balja i Oslofjorden i morgen. Bestemmer meg nok i kveld. Blir eventuelt å få tak i noen bonusbilletter i siste liten. Hører gjerne fra noen av andre som er ute og kikker hvor det passer fint å studere Ford'en.

Var og så den komme inn ved Bygdøy nå (gåsehud). Ser ut som hun blir liggende litt klønete til nesten i Bunnefjorden.

520C5047-3DA0-4A2F-A08D-9F3693944E44.jpg

Last edited:
God formiddag fra Wroclaw Airport, der det er boarding om 30-40 minutter. Blir kjekt å komme seg hjem igjen.

Har vært her noen ganger før, men har aldri tidligere oppdaget hvor sjukt fjong by det er. Vi sullet rundt i hele går og det var virkelig flott. Kan virkelig anbefales til en helgetur.

Ha en fjong dag!

G’morgen .. Dårlig med hangarskip i området her. Det beste jeg kan håpe på er nok Gudbrandsdalen Ubåtservice.

Kaffe på terrassen, trøtt bikkje og straks ny arbeidsdag.

Heisann fra Lillestrøm!
Deilig med litt feriedager nå. Et par dager i Larvik fra i morgen. [emoji4]
Jeg håper å få et glimt av hangarskipet fra lufta til søndag. Det ligger 4 dager så avreise må bli søndag antagelig.
Hvordan? Nja, jeg booket en tur til København og tilbake med SAS, valgte sete mot høyre side først, så venstre, så får vi se! Skydekket betyr jo mye...
En viss sjanse bør jeg ha til å se skipsgruppa ut fjorden. Utreise morgen og hjemreise ettermiddag. [emoji4]

Best aften ønskes!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Last edited:
God ettermiddag fra Tananger,
Det ble en hektisk og lang arbeidsdag. Nå middag og en liten avslapping i solen på terrassen før medlemsmøte i LMS Rogaland i kveld. Alltid interessante foredrag på medlemsmøtene til Luftmilitært Samfunn , Rogaland på Quality Airport Hotell.
Ha en fortsatt fin ettermiddag/kveld

God kveld fra Kongsberg.

Her har dagen gått til muntlig eksamen og eksaminering en gruppe studenter fra et videreutdanningskurs for lærere. Var litt spent selv, men det gikk over all forventning. Jeg fikk gjennomført dagen uten noe problem og studentene svarte generelt godt for seg. Ny dag med muntlig i morgen så blir det roligere fremover.

Hangarskipet ja. Hadde vært artig å tatt en tur og kikket på det, men det får være. Går alt etter planen kjører sønnen og jeg til Bergen på fredag. Jeg har forøvrig vært ombord i hangarskip for 100 år siden. Jeg husker ikke om det et engelsk og amerikansk hangarskip som var her, men det var åpent for omvisning for publikum og det måtte jo unge Andersen få med seg. Det la til kai på Skoltegrunnskaien husker jeg.

Rart det er de samme som knytter neve når du ikke gidder å stoppe for dem når de måker over fotgjengerfeltet som rett etterpå sykler på rødt.

Man skal da ikke stoppe for syklister som sykler over fotgjengerfelt? Eller er det noe nytt nå? Det jeg har lært er at de må gå av sykkelen og leke fotgjenger for at kjørende har vikeplikt i fotgjengerfelt. Samme for el-sparkesykler og annet liknende faenskap som av en hinsides grunn har rettmessig tilgang til fortau.

Nuvel. Jeg har en Ford i garasjen og gidder ikke styre med å se på en til.
Men godt å se de fikk eskorte inn fjorden av en norsk fregatt med lokalkjente ombord. Sånn at de ikke risikerer å kollidere med noe.

Man skal da ikke stoppe for syklister som sykler over fotgjengerfelt? Eller er det noe nytt nå? Det jeg har lært er at de må gå av sykkelen og leke fotgjenger for at kjørende har vikeplikt i fotgjengerfelt. Samme for el-sparkesykler og annet liknende faenskap som av en hinsides grunn har rettmessig tilgang til fortau.

Nuvel. Jeg har en Ford i garasjen og gidder ikke styre med å se på en til.
Men godt å se de fikk eskorte inn fjorden av en norsk fregatt med lokalkjente ombord. Sånn at de ikke risikerer å kollidere med noe.

Går aldri av sykkel ved fotgjengerfelt.

Sakker av, og stopper om nødvendig, men i 9/10 tilfeller så stopper bilister og man har øyekontakt. Da er det raskere for alle parter om jeg sykler, fremfor å trille.

Back