Best fredag……

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Best fredag……

Her i best vest gaar vi mot en rolig fredag, torsdagen ble godt utnyttet til aa utelukke noen potensielle hus, du verden hvordan noen bygger «der ingen kunne tru at nokon kunne bu!!» aner ikke hvordan huset klarer aa klamre seg til skraaningen - med jordras med mere raskt ble utelukket - huset var bygget av en arkitekt og hadde fantastisk utsikt til Vancouver Island - San Juan Islands.

Saa paa loerdag setter vi igjen kursen mot Friday Harbor (beste havn !!) og en tomt…..

Men siden ingen liker biler her inne :D mas en jo traa til aa hjelpe en Nordmaninne i Tyskland…

Hun har jo klarert foerste steg, det er absolutt ingen Toyota med i vurderingen, ding ding ding we have a winner !!!

Forresten, til dere bilfolks: hva ville dere gjort?
Vi mä enten viderefinansiere Audien, eller kjöpe ny bil, mot ärets slutt. Fortsette med Audi A6 competition (326 hester, men kjört 120,000km og 2021-modell), eller kjöpe en Tiguan Allspace R-line med full utstyrspakke - men ikke leder-sitze, liten dieselmotor (200hester)... Audien koster 2500kr/mnd ä viderefinansiere, Tiguanen koster 5000kr/mnd ä finansiere. What would you do?

326 Hester er alltid morro :D har selv ikke saa mye erfaring med TommyTraller (Audi) (Tommy777 er fabrikkkjører for Audi) men jeg har kjørt en Tiguan med motor (ikke diesel) fra Seattle tur - retur Palm Springs California (sikkert som fra Kirkenes til Frankfurt) og var solid imponert !

Har også nylig kjørt TommyTralle versjonen av Tiguan - Dagros 5 (Q5) som leiebil i Spania (dog med Diesel og den merkelige SUV Coupe greia - verden teiteste bil er BMW X6 !!). Uansett selv med Diesel var Dagros absolutt en hyggelig opplevelse fra Alifnate til Denia og tilbake…

Anbefaling - hmmm behold TommyTralla …..

Re: Best fredag……

Spør Stellantis om det er noen som liker biler her inne….

Glad fredag fra Ris. Ut døren om noen minutter - kontoret i dag blir på Hurdalsjøen Hotell som jo passer fint når årets første «julebord» arrangeres på nettopp Hurdalsjøen Hotell i morgen.

Ha en herlig fredag der du er!

Mornings fra Asker. Hjemmekontor, så har alt fått sent barna på skolen, drukket espresso og satt en pizzadeig til kaldheving. Usikker på netto antall barn som kommer på middag, da det ryktes både innkommende og avgående barn i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra hjemmekontoret. Heldigvis en dag med få møter, så håper å få skuffa unna mesteparten av back log’en i postkassa… Har drukket kaffe, satt på en vaskemaskin og fått unna et par hastesaker. Så nå blir det en fem minutt med enda en kaffe + litt forum og overskriftene i Aftenposten. Er visst en eller annen form for jubileum i kveld, siden kona har regnet ut at det er 15 år siden vi traff hverandre første gang. Har booket bord på Lutlaget i kveld, håper det blir bra[emoji846]

God morgen fra kontoret. Her ble man faktisk kjørt til jobb i dag av forsørgeren da det skal drekkes på det staselige kontoret. Marketing har vært på polet og gått bananas i øl-hyllene så jeg får vel tie litt om Miller Lite.

At det er helg allerede.. Wow.

God morgen fra Hotel Scheelsminde. Jobbturen straks ferdig, morgenmad spist og nå skal jeg hjemover.

22dcbff2605cfa36c1e18841303a05e9.jpg

Klarte kunststykket å si at jeg kan svinge forbi Esbjerg. Danmark er jo så lille. Så da blir det hjemreise via Billund.

Lang biltur, men positivt med frikadeller i King Amlet Lounge.

Nyt hælja!

Jeg elsker P10 Køntri på radio. Det er ekstra best etc. Men det har de ikke i Danmark (makan etc). Så jeg hører på DR1 Debat.

Jeg har blitt så mye lurere på bare timer i bilen. Nå kan jeg snart alt. Tror jeg har det før Esbjerg. Lastet opp med kaffe.

Åjåjåj. Fly Finnair og lyt på radio!

God formiddag. Da er jeg overflyttet fra Riksen til sykehuset i Kongsberg. Jeg fikk snakket med kirurgene som opererte meg i går og de kunne fortelle at alt hadde gått etter planen og at de fikk gjort det de hadde planlagt. Det tar litt tid å komme seg etter operasjonen. Det ble jo en åpen operasjon og et snitt på 20 sting. Nå blir det bare å ta det med ro her og prøve å få gått litt og spist litt. Det blir løslatelse tidligst på mandag

God fredag fra Forus,
Halveis i en interessant jobbfredag. Flott vær her over i sørvest i dag. Det blir trekking av teiner i ettermiddag , satser på noe "svarte" i teinene i dag også.
I kveld reke- og skalldyr lag med god arbeidskolleger fra "the past" og nåværende.
Ha en flott dag og god helg.

Hællemåååne, DR1 må ha visst at jeg og elefanten skal kjøre bil i dag. Her har vi kjørt 2 timer på dmåveier på vei til Esbjerg og har fått med oss en hel times intervju med den nye direktøren for Danske Nasjonalmuseet. En tidligere omreisende eventyrer som skal begraves med pil og bue i fall han blir reinkarnert og sulten. HOME RUN #1

Så er det en hel time debatt om kakeoppskrifter... om å stikke hendene i bolledeigen og høytlesning av kakeoppskrifter. Åjåjåjåjåj som vi vil stikke hender I bolledeigen.

Og så er det visdomsord som bare jeg forstår. Som at man ikke skal ta med en større baker hjem enn man kan bolle. HOME RUN #2

Så kan man pause i Nørre Snæde og kjøpe Tuborg Squash og Træstamme til lunch.

I tillegg er vi på vei hjem til Storsmurfen.

Livet er best på en fredag!

God fredag fra Oslo. Her skal det trenes litt og ellers feires litt videre da undertegnede hadde bursdag i går.

I DK har man vel fortsatt Side 7-pigen også, så deilig å være norsk i Danmark, ja .. :)

G’morgen fra semitropiske strog .. Her koser pelsdotten seg med 4 grader. Selv kunne jeg tenkt meg noen flere. Men det er jo snart hælja.

God fredag fra Santiago. Deilig å vøre "hjemme" igjen. Og nå blir det for en stund. Her er sommeren kommet og det er meldt 30 på ettermiddagen. Mulig bassenget må testes. Middag hos Sverige i kveld. Ha en bra dag.

I DK har man vel fortsatt Side 7-pigen også, så deilig å være norsk i Danmark, ja .. :)

Ikke vet jeg, men jeg vet de har frikadeller I King Amlet Lounge.

Fy flate, dette er min dag altså. :)
d8c7b3e3fdc65b975e9246acb74550f1.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Vitenskapen går av og til underlige veier .. Det er selvfølgelig ingen som liker å tråkke i hundemøkk, og et leilighetskompleks som guttungen vurderer, har innført ny regel for å få bukt med problemet .. ganske smart, spør du meg! :D

This property partners with PooPrints to offer its residents a cleaner community. Dog owners will have their pup’s cheek swabbed at move-in. The DNA sample is sent to the PooPrints lab to be registered into their database. Unscooped droppings on property will be sent to the lab to ID the “poop”ertrator. Hefty fines are imposed to those who do not pick up after their pup.

Ellers går dagen videre, John Lennon gauler på radioen og VPN-tunnellen er åpen ...

Du forstår hvordan dagen vil bli når du sender melding til juniors lærer og sier han er syk og ikke kommer på skolen i dag, når det så kvitteres med at det gjør ingenting, for det er planleggingsdag i dag....

Så da ble det gjemmekontor på far og langtidssteking av dansk flæskesteg! Det slår frikadeller any day, @fnate!

Og med flæskesteg skal det serveres potetmos av mandelpotet med Riiiigelig med smør og rødkål!

Og da er det ikke rart jeg drikker!!

God helg, folkens!

Mirakelalarm fra Las Vegas. Jeg har fått servert en helt sheriff Bloody Mary til frokost. La Salsa Cantina på planet hollywood. Klokken er 0833 og jeg koser meg flett ihjel :)

Attachments

• nam.PNG
    nam.PNG
    686 KB · Views: 86
Last edited:

Mirakelalarm fra Las Vegas. Jeg har fått servert en helt sheriff Bloody Mary til frokost. La Salsa Cantina på planet hollywood. Klokken er 0833 og jeg koser meg flett ihjel :)

Ah, der jeg sjekker inn om 5 dager. Så får vel teste, selv om det ikke er helt min topp 3 drink.... :drink

God kveld fra TRD. Ble tidligere avreise fra arbeid enn tenkt, kombinert med en koselig kanselleringsmelding fra DY tidligere i dag som gjør at jeg har fått solide to timer her allerede og må vente enda to før flyet hjem går. Får i det minste jobbet litt ekstra og arbeidsgiver sponser vinen. Fint flyvær, så synd det ble tur i mørket.

Hjem til et mulig besøk på Oslo Horse Show med halvdelen, kanskje man finner noe man trenger til havremopeden på salg?

Ha en fin fredag.

Back