- Best benplass i klassen"

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
Star Tour og Tui Nordic gjør sin største investering noensinne og satser 125 millioner kroner for å gi kundene markedets beste benplass. Samtlige Boieng 767 blir bygget om, menyene spesialdesignes og det planlegges et helt nytt underholdningssystem om bord.


http://www.boarding.no/art.asp?id=29643
 
Gammelt nytt, dette er gjort i UK og gjøres nå i Skandinavia. MEN fortsatt blir det 2 + 4 + 2 på 767, det er kun benplassen som blir bedre.
 
Jaja, man infører maksgrense på baggasje på 15 kg for å spare miljøet? Det er jo også en fin unskyldning. Det veier neppe opp for at man får færre pax ombord.
 
Spare miljøet med mindre vekt på bag? Tjene mer på cargo? Say what?
For all del, det er jo mulig at det er legitimt det de driver med, men er ikke akkurat noen hemmelighet at cargo gir bedre utbytte enn pax..

Uansett er det jo fint tiltak dette med bedre beinplass, selv om jeg personlig syntes at mange burde se på akkurat dette med bredden samtidig som de tar for seg dette med beinplass.
 
33" er vel bedre enn ganske mange vanlige selskaper. Men ett sete ekstra i bredden, gjør det fortsatt bare levelig for pygmeer!

De kan ikke være mye reisevante, eller store i kroppen de som velger Charter??

BF:cool2
 
"Da My Travel (den gang Premiair) for noen år siden kjøpte inn splitter nye Airbus A330-300-fly til erstatning for de gamle CD 10-flyene, stappet de inn 407 (!) seter - flere enn Airbus{lsquo} egen manual anbefalte for en énklasse-kabin.

Med fire seter i bredden og elendig benplass er ikke langdistanseflyene å anbefale for folk med dårlig blodomløp."

Artig skrevet. CD 10-fly, og fire seter i bredden er jo ikke noe å snakke om.
 
Så nå kommer star Tour ut med ny presemelding - Businessklasse stoler på våre 767... NOT
 
Artig fokus på pressemelding ja, mer benplass - men ikke noe om at dette passer best for smale mennesker. :lol:
 
Artig fokus på pressemelding ja, mer benplass - men ikke noe om at dette passer best for smale mennesker. :lol:

Og det gjennomgående problemet nå om dagen er jo ikke at folk blir lengre i bena, men at de blir stadig bredere .. :lol:
 
Åh, jeg som trodde at vi det bare var setene som ble trangere hehe :p

Ja, det er så sant som du sier Farmer, men trenden er å skvise mer og mer seter i bredden dessverre. Det er vel Emirates som har 10 i bredden på 77W, og nå kommer KLM etter når de får sine første til våren.

Star Tour har vel regnet ut at de klarer å øke benplassen litt uten å senke antall seter ombord - og samtidig få god PR-spinn på hele greia, for å ikke nevne gratis spaltemeter i avisene i en tid det sikkert selges godt med sydenturer. Bra jobba, egentlig.
 
Star Tour har vel regnet ut at de klarer å øke benplassen litt uten å senke antall seter ombord - og samtidig få god PR-spinn på hele greia, for å ikke nevne gratis spaltemeter i avisene i en tid det sikkert selges godt med sydenturer. Bra jobba, egentlig.

De har tatt ut 32 seter.
 
Jaja, man infører maksgrense på baggasje på 15 kg for å spare miljøet? Det er jo også en fin unskyldning. Det veier neppe opp for at man får færre pax ombord.

Fin unnskyldning, ja, det har du rett i!

Synes det er noe av det mer utrolig teite som er kommet til uttrykk så langt. Helt ufattelig hva som relateres til miljøet nå for tiden, og folk ser ut til å sluke det rått.
 
Det slo meg at de kan ha gjort dette kun for å redusere ( merk også 5 kg mindre bagasje ) vektene slik at de kan fly nonstop på flere destinasjoner som nå krever mellomlanding ( som HKT ) ?? Slik at de kun har gjort dette for å spare penger og få presseomtale ?? Bare guessing ??:angry::rolleyes::question:
 
Back
Top