• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BESØK PÅ FLYPARKERING

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty
BESØK PÅ FLYPARKERING

Hey alle....

Beklager tregheten, men pga usikkerhet vedr. mine vakter til helgen er der nå klart...

På søndag kl. 15 kan jeg ta i mot 4 stk og vise dere jobben min / utsikten / og resten :spin: her oppe på flyparkering / Met.Obs.....

Videre tenkte jeg HVIS det blir mange som er interessert kan jeg ta i mot 4 til kl. 17 også.....

SÅ, DE 4 første av dere som svarer kan komme kl. 15 mens de 4 siste kan komme kl. 17....

Ok?

:nor

Re: BESØK PÅ FLYPARKERING

Var dumm og tenkte bare penger så jeg sa jeg til overtid på søndag. Tar gjerne en tur kl. 17 hvis trafikken tillater det. Du kan ikke ordne gate 23 til Coast så jeg slipper å gå så langt? :D :D :sarc

Hilsen,
Laurenz

Hehe....Coast på 23? Sorry Mac...den KAN fint stå der, men vi gjør det 99 % aldri........

Men velkommen skal du være kl 17 :up:

It's noted... :smokin

Flott!
Kan jeg få bestille 2 plasser kl. 17 ?
(selv om de 4 første skulle få plass kl 15.. )

Jeg kommer gjerne klokken 15 eller 17, du velger. :up:

Fellow :) 2 stk. kl 17 er OK :up:

LCH, kom gjerne 1500 du....

Da er 2 til hjertelig velkommen kl. 15 og til til kl 17

:thumbup

Velkommen er dere uansett......

Dette er et hyggelig tiltak...jeg lar den staa som sticky til lørdag ettermiddag...

Blir det stooooor interesse for dette skal jeg heller gjøre noe lignende en annen helg jeg jobber da :) :up:

For nååå er ferie oppbrukt, terrasse bygd, og intet annet i veien for flere besøkende :thumbup

Jøss, dette høres veldig interessant ut!
Som flyinteressert 18-åring som har veldig lyst til å arbeide på en flyplass skulle jeg gjerne vært med på dette, men bor i Kristiansand så blir litt langt å dra...

Får se om det kanskje passer bedre en annen gang, så får jeg heller kose meg med rapporter til de heldige som får en eksklusiv omvisning med deg! ;)

Originally posted by Andreas.E
Finns det någon ledig plats klockan 17:00 ?
Du tar rådet mitt og "glemmer" avkjøringen? :up: :thumbup

kl. 17 er OK det....

TIL DERE SOM KOMMER.....

BARE MØT OPP UTENFOR INNGANGSDØRA TIL SIKRINGSBYGGET (VED TÅRNFOTEN) OG RING MEG PÅ 4585 0080 NÅR DERE STÅR DER, SÅ SKAL JEG FÅ ÅPNET DA / MØTT DERE !!!

Fortsatt ledig plass klokka 15?? I såfall er det mulig jeg også slenger innom.

Edit: Kommer uansett.. Har ikke lange veien hjem hvis det skulle være "fullt"

Når og hvor skal vi måte deg ENGM RAMP?

EDIT: og der var faktisk spørsmålet beasvart før jeg rakk å poste.

Veldig hyggelig tiltak, og en varm takk til ENGMRAMP og hans hyggelige kollega med lang fartstid.

Undertegnede med junior møtte Andreas E. utenfor ca kl16:53, så tok vi heisen opp etter å ha blitt sluppet inn. Der kunne vi se og spørre, fotografere og hygge oss. Praten gikk livlig om rutiner, opplevelser, flykjenning, forklaring av radar og METAR, vaktfordelinger og prosedyrer m.m. Og vi hadde jo en slags orkesterplass til å se Greenlandair A330 gå ut fra gate 49 for tom avgang på 19L. Snowflake og "nymalte" NorLink fra Stockholm osv.

Vi fikk veldig hyggelig service og god tid der oppe. Hjertelig takk.

Bare hyggelig med besøk :cheers: :up:

Om noen andre ønsker det så si ifra så får vi det til en dag....

Har ellers faktisk tenkt å ta meg en tur på "Fly & Vin" på Onsdag...Blir spennende å se og bli kjent med folket her

:nor

Legger ut noen av bildene jeg tok der oppe.

PICT0005.jpg

Innland

PICT0001.jpg

Utland

PICT0004.jpg

I can see my house from here!!!! (Litt til høyre for det som ser ut som (og faktisk er) en slalombakke)

PICT0003.jpg

..og arbeidsplassen min også!

er vel ikke mulighet til et slik besøk på torsdagen (evt fredagen) da for en langveisfarende? :smokin

Back