• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Besøk i Flytårnet på ENZV den 2.juni

oddi

ScanFlyer Silver
Besøk i Kontrolltårnet på ENZV den 2.juni

Hei

I går var jeg på besøk i kontrolltårnet på ENZV fra 20:30 - 21:00 og fikk meg en skikkelig omvisning og her kommer bildene eventuell tekst kommer under bildet.

3592290197_f946318d1b.jpg

3592289533_803a65e7ea.jpg

Er dette det samme som West Air Sweden??

3593102962_4b19e26882.jpg

Radarbilde over ENZV rundt kl. 19:30

3593102134_e56d08b873.jpg

3592294105_f4e2ca7f80.jpg

Så fikk jeg lov til og utløse brannalarmen

3592291793_32bc488dea.jpg

SAS MD87

Last edited:
Re: Besøk i Flytårnet på ENZV den 2.juni

fy ***, fete bilder, har du flere fra inni selve tårnet, liksom at du ser radarene osv ? :)

Fine bilder, og ja, det er West Air Sweden du har tatt bilde av :) men den maskinen flyr nok / har fløyet en del ut fra Europa også, West Air har jo også en base i Luxembourg

Bare sånn for ordens skyld; det heter kontrolltårn!

"Flytårn" er det bare journalister som kaller det.

OMG!! Det kan da umulig være så nøye?? :cool:

Sa jeg at det var nøye? Jeg sa: "For ordens skyld".
Men det har jo vært verre. Før i verden da det "bare var ett flyselskap", sa godtfolk ofte "SAS-tårnet".

Last edited:

Stilige bilder, det var sikkert artig. Du har ikke et bilde av tårnet utenfra i samme slengen? Jeg liker godt SVG tårnets design jeg, den "blikkboksen" ser litt amerikansk retro ut på en veldig kul måte, som om det var i Texas på 70-tallet eller noe sånt.

Stilige bilder, det var sikkert artig. Du har ikke et bilde av tårnet utenfra i samme slengen? Jeg liker godt SVG tårnets design jeg, den "blikkboksen" ser litt amerikansk retro ut på en veldig kul måte, som om det var i Texas på 70-tallet eller noe sånt.

Nei men jeg har fra en annen dato men den har jeg ikke tigjenelig nå for de jeg ikke er hjemme.

Back