Bergensere ble fratatt taxfreevarer på Sola

Re: Bergensere ble fratatt taxfreevarer på Sola

Originally posted by TUC

Originally posted by OSLansatt

Originally posted by sirpjalle

Originally posted by OSLansatt

Originally posted by TUC

Originally posted by TheDane

Dette er ganske enkelt. Han ankom fra et IKKE EU land medbringende tax-free varer købt i et IKKE EU land og så må man ikke videre bringe disse varer efter transit på en intern EU flyvning. Norge har tilsluttet sig disse regler.

Det betyder absolut ingenting om posen er lukket eller ej. Man kan aldrig med nuværende (hul i hovedet) EU regler købe tax free væske i beholdere over 100 ml i et ikke EU land og medbringe dem efter transit i EU! Simpel and stupid as that!

Transit i EU?? Er det noe jeg ikke har fått med meg??
Transit i SVG, og som The dane nevner, så har norge valgt å følge disse EU regelene. Dermed transitt i et EU land, selv om Norge ikke er med i EU...

Men Bergen er? ;) TTTOK du an?
Bergen er Bergen, og de ordner seg selv....

Jeg er riktignok trøtt, men hvordan man får en flight fra et IKKE EU-land til et annet IKKE EU-land til å bli en intern EU-flyvning overgår meg... Er det SVG-BGO som er denne interne EU-flyvningen?

Naturligvis ikke en "rigtig" intern EU flyvning. Men da Norge 100% har tilsluttet sig disse EU regler, ligesom Norge fx er tilsluttet Schengen, så er det lovmæssigt at regne som en intern EU flyvning. Da vedkommende skal videre fra SVG til BGO, som så bliver til denne interne EU flyvning.

Back