Jeg har de siste årene jevnlig drevet litt sofaspotting på ruten Bergen-Stavanger. Det er en relativt tett trafikkert strekning mandag-fredag utenom ferietiden. SAS har tradisjonelt tilbydd avganger hele driftsdøgnet, WF har hatt noen inne imellom, mens DY de siste årene har skummet fløte ved kun å fly i rushtiden.
Antall daglige avganger hverdager de siste årene har ligget på mellom 15 og 17. Da korona kom, var man nede i 5-6, og senest nå i august var det rundt 8.
Nå ser det ut som om flyselskapene er tilbake til normalen, nesten. I går fredag 11. september var det hele 15 avganger i tidsrommet 07:30-23:10, fordelt slik: SK 7, WF 6 og DY 2.
Flytypene var fordelt slik: 5 B738, 4 B737, 4 DH8D og 2 E290.
Spesielt ettermiddag og tidlig kveld var trafikken tett. Noe over halv fem fløy SAS og DY omtrent vinge ved vinge med hver sin B738 og ikke lenge etter kom WF med en E290. Klokken 19:50 hadde SAS og WF en parallell avgang med B737 og E290.
Interessant er det og at WF tilbyr en avgang så sent som 23.10. Det gir reisende muligheten til å tilbringe mye av kvelden i Bergen.
Det hersker tydeligvis blant flyselskapene stor optimisme for trafikken BGO-SVG, og at koronareduksjon er en saga blott her.
Antall daglige avganger hverdager de siste årene har ligget på mellom 15 og 17. Da korona kom, var man nede i 5-6, og senest nå i august var det rundt 8.
Nå ser det ut som om flyselskapene er tilbake til normalen, nesten. I går fredag 11. september var det hele 15 avganger i tidsrommet 07:30-23:10, fordelt slik: SK 7, WF 6 og DY 2.
Flytypene var fordelt slik: 5 B738, 4 B737, 4 DH8D og 2 E290.
Spesielt ettermiddag og tidlig kveld var trafikken tett. Noe over halv fem fløy SAS og DY omtrent vinge ved vinge med hver sin B738 og ikke lenge etter kom WF med en E290. Klokken 19:50 hadde SAS og WF en parallell avgang med B737 og E290.
Interessant er det og at WF tilbyr en avgang så sent som 23.10. Det gir reisende muligheten til å tilbringe mye av kvelden i Bergen.
Det hersker tydeligvis blant flyselskapene stor optimisme for trafikken BGO-SVG, og at koronareduksjon er en saga blott her.