Benplass på longhaul økonomiklasse

WF789

ScanFlyer Gold
Medlem
Benplass på longhaul økonomiklasse

Har hittil bare fløyet SK på LH og er bare 179 cm, så er ikke den som sliter mest.
Har forøvrig kun hatt nødutgangsete eller fått OT på mine turer.
Neste år skal jeg og en kompis til LAS, og han er 1,98 på strømpelesten.
(Grunnet økonomi er kvegklasse påtvunget, men noen hundrelapper i setereservasjon går bra)
Ikke enkleste ruten å få ett flyselskap på, og sitter med inntrykk av at man kun får reservert hos det selskapet som utsteder billetten.
Noen erfaringer/tips?
Beste er kanskje SK via CPH til SFO med rad 23, og at han får "lide" det siste lille leget med UA eller Virgin...

Edit: Driter i allianse/bonuspoeng på denne turen.
 
Last edited:
Re: Benplass på LH

I aller høyeste grad, men det virker som jeg ikke får lov til å velge nødutgangseter.
 
Re: Benplass på LH

Hadde kanskje fulgt Marims tips siden en ikke er "gift med bonussystem"
 
Re: Benplass på LH

I aller høyeste grad, men det virker som jeg ikke får lov til å velge nødutgangseter.

Fra ba.com:

Exit row seats are available in World Traveller (economy) and World Traveller Plus (premium economy) on longer international flights. They can be reserved from 14 days to 4 days before your flight departs, or during online check-in.

http://www.britishairways.com/travel/exit-row-seats/public/en_no


I tillegg tror jeg Gullkortmedlemmer kan velge de allerede ved booking.
 
Re: Benplass på Longhaul

Skjønner at økonomien kan begrense, men som rett under to meter selv prioriterer jeg sikre kort på long haul og vil anbefale å vente til et WT+ salg og betale rundt 9000kr.

Alternativt fly United, hvor man kan få 8-10 extra cm benplass for rett under tusenlappen per strekning.
 
Re: Benplass på Longhaul

Nå vet jeg ikke hvor reisevant din venn er, men 198cm i økonomi (om han ikke har "flaks" å får ekstra plass) kommer til å drepe reiselysten hans for alltid. På tilfeldige datoer i februar koster BA WT+ ca. 4000,- mer enn SAS Øko, det er det absolutt verdt.
 
Re: Benplass på Longhaul

Nå vet jeg ikke hvor reisevant din venn er, men 198cm i økonomi (om han ikke har "flaks" å får ekstra plass) kommer til å drepe reiselysten hans for alltid. På tilfeldige datoer i februar koster BA WT+ ca. 4000,- mer enn SAS Øko, det er det absolutt verdt.

Han reiser mye til og fra Kanariøyene med Norwegian, men sikrer seg nesten alltid nødutgangsete. Han overlevde nylig en tur hvor han satt ved midtgang med ledig midtsete.
(Tror han er blandt de første som betaler for å få sitte på siste rad, men det funket midtsetet ble ledig.)
 
Re: Benplass på longhaul økonomiklasse

Takk for tilbakemeldinger, får være obs på evt. tilbud hos BA.

Hadde opprinnelig lifemiles som et alternativ, men finner ikke C-tilgjengelighet overhodet hvis man skal kunne planlegge litt i forkant, og med kommende devaluering er det nok ikke-tema.
 
Re: Benplass på longhaul økonomiklasse

Men som det sies, skal du sikre deg grei benplass i economy til litt billigere penge enn SK/BA så er jo UAs Economy pluss grei valuta for pengene (one-stop via EWR). Selv om du må bytte på EWR så har de jo samme konsept domestic også.

Domestic USA har hvertfall UA, DL og AA (vet ikke om det er rullet ut over alt) nå mulighet for å kjøpe economy pluss.
 
Re: Benplass på longhaul økonomiklasse

Heisann!

Om du booker hos United kan du enkelt gå inn å kjøpe nødutgangsseter med en gang du har fikset billetten!

Koster ca $125 èn vei fra OSL til EWR, og ca $99 èn vei fra EWR til LAS... Har gjort det flere ganger på forhånd, skal selv over i Oktober til LAS igjen og da har jeg nødutgang/bulkhead på alle strekninger. Kostet meg ca $400 i tillegg til billettpris på NOK 4500 fra TRD.. :)

Kim
 
Re: Benplass på longhaul økonomiklasse

BA er jo normalt grusomt i vanlig økonomi. Men jeg ender normalt opp med de når jeg reiser til USA grunnet pris, men ikke minst masse direkte fra LHR.

Men hvis American Airlines flyr mellom LHR og LAS, så velg det. Så betaler dere drøyt $100 for et sete i Main Cabin Extra. Pitch på 38". Jeg fløy det til Dallas i fjor, og var lett verdt de ekstra kronene.
 
Back
Top