Belegg SAS EVE-OSL

LN-TIB

ScanFlyer Gold
En liten plan om å reise sørover i løpet av helgen med SAS gav følgende belegg fredag lørdag å søndag; 100%. Bortsett fra 1. avgang søndag er alle satt opp med -400 eller -800. Dette dreper vel enhver myte om at SAS har dårlig belegg...

Attachments

• 2407.jpg
    2407.jpg
    24.6 KB · Views: 746
  • 2507.jpg
    2507.jpg
    21.1 KB · Views: 740
  • 2607.jpg
    2607.jpg
    22.4 KB · Views: 740
Jøss, jeg ser det selv nå. Dog merkelig man ikke velger å overbooke med noen dyre fullpris-tkts.

Overbooking er vel basert på statistisk oppmøte på avganger både med tanke på klokkeslett og dato. Skal vel ikke se helt bort fra at de allerede er oversolgt! Eller?

Overbooking er vel basert på statistisk oppmøte på avganger både med tanke på klokkeslett og dato. Skal vel ikke se helt bort fra at de allerede er oversolgt! Eller?

Helt sikkert, men enkel matte sier meg at om man så denier boarding til en del passasjerer med billige billetter til type 500,- for å gi plass til noen som betaler 4000, er det profitt.

Er det noe spesielt going on på Evenes i helgen?

Nei det har ikke vært noe spesielt i regionen som skulle tilsi ekstra trafikk. Ser nå at det er kun en avgang hos DY som har plass samme dager. Tror nok dette rett å slett skyldes at kapasiteten er satt for mye ned etter DY sitt inntog. Erfaringsmessig er det lite billigbilletter hos begge selskaper, noe som tyder på godt belegg. Evenes er vel neppe av de destinasjoner hvor selskapene ser det viktig å konkurrere slik at både belegg og priser er høye.

Nå må vi jo huske på et det er en del som er ferdig med ferien til helga, noe som kan forklare noe av dette.

Selv kom jeg ned med NAX, En B738 som var stapp full.

Det har stort sett vært smekkfullt over alt i sommer. Jeg har flydd en hel del rundt omkring i juli, både med DY og SK, og jeg vil tro snittbelegget har vært godt over 90%. Flere av flyene har vært helt full(deriblant begge veier til EVE), og på to av disse har det blitt betalt ut penger pga overbooking. Det overrasker derfor ikke meg at det er smikkfullt i helgen til EVE.

Helt sikkert, men enkel matte sier meg at om man så denier boarding til en del passasjerer med billige billetter til type 500,- for å gi plass til noen som betaler 4000, er det profitt.

Er det noe spesielt going on på Evenes i helgen?

Joda, det hadde funket hvis det hadde vært plass på flyet dagen etter......men med utsolgt 3 dager på rad så begynner det dårlig med alternativer for rebooking

De sender sikkert folk via Bodø og andre steder de betjener fra EVE. Om det er fullt der også blir det jo selvsagt verre. Uansett, vi liker fulle fly (Ihvertfall når vi selv ikke er ombord ;-) )

Mandag 27. er også utsolgt nå, med unntak av ett enslig fullprissete på en av avgangene. DY har et par fullprisseter ledig på siste avgang i kveld, deretter er også der alt fullt til sent mandag kveld.

Jeg reiser nedover på SK4087 på søndag, men det spørs om jeg kommer til å meløde meg frivillig til å bli satt på "neste ledige fly"... Klappsete, derimot... :) men det er vel slutt på at passasjerer uten jobb i bransjen plasseres der?

De sender sikkert folk via Bodø og andre steder de betjener fra EVE. Om det er fullt der også blir det jo selvsagt verre. Uansett, vi liker fulle fly (Ihvertfall når vi selv ikke er ombord ;-) )
Ikke så lett det hvis WF også er temmelig utsolgt EVE-BOO også. Det er ikke bare enkelt å få billetter hos de på kort varsel heller oppe i nord i sommer.

Jeg tror heller at årets sommerprogram rett og slett har vært for nedskjært, og at SK derfor har mistet en del trafikk av nettopp denne grunnen. Det er mulig SVG-OSL har hatt mindre belegg som OJB sa, den har ikke jeg prøvd, men flere andre ruter har vært fullstendig stappet dager i forveien.

De sender sikkert folk via Bodø og andre steder de betjener fra EVE. Om det er fullt der også blir det jo selvsagt verre.

Det ser ut til å være fullt på EVE-BOO hele helga, mandag morgen ser det bedre ut. EVE-TOS har noen ledige seter på søndag kveld.

Nå ser det forresten ut til at det har blitt tilgjengelig flere billetter på SK4095 i kveld, jeg får opp (minst) 9 tilgjengelige HAPPY på den avgangen nå:

Attachments

• SK4095.jpg
    SK4095.jpg
    52.8 KB · Views: 615
Jeg reiser nedover på SK4087 på søndag, men det spørs om jeg kommer til å meløde meg frivillig til å bli satt på "neste ledige fly"... Klappsete, derimot... :) men det er vel slutt på at passasjerer uten jobb i bransjen plasseres der?

Ikke nødvendigvis, det har ti ganger mer om hvilken pilot som sitter der framme og hvor pratesjuk han er i dag (muligens også utenlands destinasjoner). Det jeg har sett mest av (de 4 siste gangene jeg har flydd) er at du får valget om å sitte med flyvertinnene foran eller bak. Så spørs det om det er klappsete nok for deg.... hehehe :p

EVE-OSL har stortsett hatt 100% belegg siden midten av mai, nestn umulig å reise på id.
Forøvrig 2 ledige plasser på 4095 ikveld, utruli nok :)

EVE-OSL har stortsett hatt 100% belegg siden midten av mai, nestn umulig å reise på id.
Forøvrig 2 ledige plasser på 4095 ikveld, utruli nok :)

Dersom de skal slå seg på brystet som nettverkselskap å tilby kapasitet på kort varsel, så bør de vel snart vurdere å sette opp en fjerde rundtur igjen. Før DY gjør det.

det skjer vel neppe før jansson får skippa inn noen svenske lowcost workers....! De norske og danske ansatte er for dyre i drift! Ref. Båstad MorgenTV her om dagen.... SAS skal bli helsvensk! ... hjelp... noen må gi den mannen en pille eller to!

Back