Beijing Capital Airlines til København [ikke bekreftet]

Re: Beijing Capital Airlines til København [ikke bekreftet]

Det er noen som mener at denne ruta kan bli en "kort affære" uten at jeg vet hva det spesifikt betyr og om det er noe hold i det. Jeg synes det er flere ting som virker noe rart ifm oppstarten; meget kort tid fra annonsert til oppstart (ja jeg vet det er charter), starter på høsten med relativt høy frekvens for charter å være spesielt mtp at det er starten på lavsesongen, en relativt moderat PR-avdeling på CPH blant annet. På den annen side så har de skrevet 3-årskontrakt med Aviator.

Kineserne er kanskje ikke alltid de mest forutsigbare og har en litt annen forretningskultur enn det vi er vant til men vi får se hva som skjer etter hvert.

Jeg ser at Newstodate i dag er inne på det samme.
Kan det være vinteropphold frem til våren?

Med tanke på fadesen med China Eastern og Air China, så vil det overraske meg stort om CPH hadde gått ut med dette 30.juli uten at alt var klart.

Jeg ser at Newstodate i dag er inne på det samme.
Kan det være vinteropphold frem til våren?

Med tanke på fadesen med China Eastern og Air China, så vil det overraske meg stort om CPH hadde gått ut med dette 30.juli uten at alt var klart.

Kastrup har vel selv taget forbehold ved i sin kommunikation at lægge vægt på de 3.500 ekstra kinesiske turister, som lægger vejen forbi København i efteråret. Normalvis snakker de jo om "styrkelse af world class hubben" hver gang en ny rute kommer til, men dette tilfælde snakker de kun og det glædelige ved at flere kinesere kommer forbi København.

Der står jo også direkte i meddelelsen fra CPH af ruten kun indtil videre kører i to måneder, men at de selvfølgelig håber på mere.

Der står jo også direkte i meddelelsen fra CPH af ruten kun indtil videre kører i to måneder, men at de selvfølgelig håber på mere.

Det høres mer fornuftig ut ja.

Kastrup har vel selv taget forbehold ved i sin kommunikation at lægge vægt på de 3.500 ekstra kinesiske turister, som lægger vejen forbi København i efteråret. Normalvis snakker de jo om "styrkelse af world class hubben" hver gang en ny rute kommer til, men dette tilfælde snakker de kun og det glædelige ved at flere kinesere kommer forbi København.

Ja det forklarer jo en del. Fikk inntrykk av at denne skulle gå fast fra september og ikke midlertidig.

Kom de igang i april nå? Finner ikke noe spor av de noe sted, men er det kanskje fordi de er charterflights og ikke er bookbare for oss dødlige?

Ser på NewsToDate at de er "still pending" for 2016. Har ikke tilgang til artikkel (betaling) men det tyder vel på at det ikke har vært noen flygninger så langt og at det er uklart hva som skjer med de muligens...

Back