Det er bra med et eget bildeforum, det tar jo av med bildeserier. Men nyhetene synes jeg hører hjemme her, "Flyforum" er jo først og fremst et forum for store og små nyheter, spørsmål om hva som skjer, etc. Et forum hvor man kan orientere seg.
Originally posted by ph-ndr
Ingen behøver å føle seg tråkket på tærene, men så langt i denne debatten faller argumentene omtrent slik:
1. "Men ikke åpne tråden om du ikke vil lese da?"
2. "Ikke post for mye like ting for det vil ikke jeg se på."
3. "Det er for mye stress å klikke seg inn i et eget forum."
Så langt har jeg til gode å se i tråden her noen komme med et konstruktivt innlegg som tar for seg det faktisk at forumet begynner å nå så mye aktivitet at "alt" kan ikke være i samme subforum.
For min del er jeg også åpen for å lage et off-topic forum hvor alt som ikke er flyprat går, siden vi faktisk har nok offtopic-prat til å fylle et subforum med det alene til tider (mellom morgner, vin, biler, foppall og annet, og jeg synes de trådene er helt OK, og har ingen problem med å lese de et annet sted).
-A
Originally posted by BU662
Egentlig hadde jeg håp at Gallery vil bli benyttet langt mere. Denne funker litt annenleders og laster bildene opp til server mens ikke inn i SQL Database. Dette hva man kan gjøre er a omskrive Attachments slik at det funker like som Gallery upload.
Originally posted by dc-8-63
det er noen som kan slettes f.eks. Bak Skranken tok aldri av....
Vel ATC du er mindre enn ett år her inne. Det er enkelt a rope etter nye tjenester.
Tidligere ble det diskusjon her, derfor har man en Diskusjons-forum. I det siste tida ble vi rett og slett oversvømmet av bildene. Noen av dem er bra, mange er det ikke.
Vi har en Galleri som tillatter a opplaste bilder og angi informasjoner i kategorier. Det er ikke den store problem. Man kan ogsa linke inn bildene til postinger.
Personlig har jeg inntrykk at noen forumister har gjord det som sport a laste opp så mye bildene som mulig. En bilde av og til er ok, men ikke disse masser. Derfor finnes det seg bilde-databaser. Man skal kanskje huske hvorfor vi har en Diskusjonsforum her. Vi trenger ikke mere bilder inn her, vi trenger mer diskusjon og det i en viss stil.ld
Originally posted by ATC-flyradar
Vel ATC du er mindre enn ett år her inne. Det er enkelt a rope etter nye tjenester.
Tidligere ble det diskusjon her, derfor har man en Diskusjons-forum. I det siste tida ble vi rett og slett oversvømmet av bildene. Noen av dem er bra, mange er det ikke.
Vi har en Galleri som tillatter a opplaste bilder og angi informasjoner i kategorier. Det er ikke den store problem. Man kan ogsa linke inn bildene til postinger.
Personlig har jeg inntrykk at noen forumister har gjord det som sport a laste opp så mye bildene som mulig. En bilde av og til er ok, men ikke disse masser. Derfor finnes det seg bilde-databaser. Man skal kanskje huske hvorfor vi har en Diskusjonsforum her. Vi trenger ikke mere bilder inn her, vi trenger mer diskusjon og det i en viss stil.ld
Fartstiden er noe lengre under annet nick (husket ikke tidl. Nick), men det spiller ingen rolle i denne tråden. Jeg har ikke ropt etter nye tjenester, jeg har kommet med forslag hvordan ting kan løses, etter hva som ble skrevet i tråden. Dette er jo tross et diskusjonsforum, hvor man skal ytre seg og tror ikke man ser på ansinitetsprisippet eller andre prinsipper om man kan ytre eller komme med forslag, så er den tjatten erklært død.
Så ser jeg at du personlig misliker at noen av oss har fått en ny sportgren ved å laste opp bilder her på forumet - du skriver vi trenger ikke flere bilder - bare en diskusjon og med en viss stil !! Du kunne like godt hugget hode av mange her på forumet, selv han med lengst fartstid ( du som tenker ansinitet), nemlig Christian ( CK) for mange.
Hvis vi fjerner uplasting av bildene, vin, bil , god morgen og hvor mange blir det igjen med utveksling og diskusjon med STIL !!! :colgate:
Hvorfor komdu ikke med dette i ditt første innlegg i denne tråden ?? Snakk om å gå rundt grøten - Fy faen - Ikke rart det er krig i verden
Jeg har et forslag til en løsning, det tar jeg via PM og email til de som ikke er opptatt av bare stil , så slipper å mere grøtspisning i kveld.
Jan Støkkebo
Originally posted by THS
Jeg kan bare beklagelig registrere at man har valgt å lage ett eget subforum for bilder og dermed splittet forumet opp i enda flere kategorier. Det er kanskje ikke rart det nesten ikke er noe interessant igjen i hovedforumet lenger?
I fremtiden vil jeg nok for min del bare laste opp bildene til Airpics slik at man slipper å irritere seg over enda flere bildeposter i dette forumet for de som irriterer seg over slikt.
Originally posted by THS
Har da aldri klaget på de som gjør en innsats for at forumet skal fungere men det må da være lov å klage og være misfornøyd med måten det organiseres på? Hvis noen har lest i mine innlegg at jeg kritiserer de som bruker mye fritid på å holde forumet vedlike tror jeg de må lese mine innlegg på nytt igjen, det er nemlig ikke det jeg gjør.
Originally posted by LN-MOW
Dette minner mer og mer om Norsk Supperaad - eller People's Front Of Judea, for de som husker Life of Brian. Det viktigste er ikke maalet, men diskusjonen.
Originally posted by CK
Denne omleggingen ble ikke gjort for å "jævles" med noen, eller fordi vi ikke liker flybilder! (dét skulle tatt seg ut), men for å gjøre driften av forumet best mulig. Når et flertall av de brukerne som stemmer faktisk er enige, ser jeg ikke problemet. Forslaget om å flytte rene bildetråder (ikke enhver tråd med bilder, om det var det noen trodde), over fra Flyforum til Bilder & Foto etter en dag eller noe høres ut som en glimrende tanke, som jeg oppfordrer alle moderatorer til å følge opp. Det er selvsagt også mulig å poste rett i sub-forumet. Dette blir nok bra. Husk at det er mange interessante forumer i tillegg til hovedforumet, som det kan være moro å sveive innom fra tid til annen - det tar bare to-tre klikk.
Og PLEASE! Hold dere til saken! Skittkasting får dere ta på PM hvis dere må.ld
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.