Behov for nytt subforum

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Med stor fare for å bli misforstått kommer jeg med forslag om å lage et nytt subforum for
rene fotoreportasjer med bildeserier , slik som vi har for e-spotters , TripReports, Markedsplassen osv.

En ide , eller ikke så lurt ??

Re: Behov for nytt

vi får se hva resultatet blir i løpet av helgen - blir det klart flertall opprettes det på mandag. Kan være greit med et sted å samle alt sammen, slik at det blir lett å finne det igjen.

Originally posted by P.A. VIKING

Med stor fare for å bli misforstått kommer jeg med forslag om å lage et nytt subforum for
rene fotoreportasjer med bildeserier , slik som vi har for e-spotters , TripReports, Markedsplassen osv.

En ide , eller ikke så lurt ??

Faren er stor P.A VIKING for å finne ut hvorfor du vil hive oss fotogale på et subforum :old

Men for respekt for forumet`s medlemmer, så følger jeg forslaget ditt og som CK skriver, vis resultatet på mandag er overveldet flertall for at serie av bilder fra reiser, messer, flyshow, en dag på flyplassen osv, så synes jeg at man ikke skal diskutere dette, men følge resultatet.

Dette er min mening og kanskje andre har andre meninger.

Jan

Bilde-trafikken er stor nok til at den burde trekke folk inn i et eget forum. Mange tar bra bilder og det vil gjøre det enklere å laget en månedtlig bilde-konkurranse fra høsten av.

En liten graving i de tre månedene forumet har vært på mine servere tilsier at bilde-serving er sterkt økende, i mars servet vi ca 130.000 bilder, i april 220.000 og i mai 255.000, og så langt i juni ligger vi i rute til 400.000 bilder. Juni-tallene har nok ikke bare sammenheng med flott vær, men Sola og en gjeng i Zurich har dradd sitt. :)

Tallene har nok også med at det er sommer og mye mer behagelig å ligge i buskene, men vi har og hatt mange tråder i vinter og vår med folk som har søkt råd og fått hjelp til å skaffe seg kamera og linser, og vi har flere vordende fotografer her, så jeg tror nok bare bildetallet vil øke. :)

Mens vi er inne på tall, en liten analyse av antall postinger her i 10-dagers intervaller fra 1. mars og frem til denne uken tilsier at vi har 60% flere postinger pr uke nå enn vi hadde i mars, så forumet vokser jevnt og trutt. (fra ca 15.000 for 1. t.o.m. 9. mars til 24.000 for 1. t.o.m. 9. juni).

Tilsvarende tall for leste poster er omtrent en dobling, fra 100.000 leste poster for 1. t.o.m. 9. mars til nå rundt 200.000 for 1. t.o.m. 9. juni. Disse tallene er jevnt stigende i alle intervallene, så det er ikke bare tall plukket som passer med økningen.

-A

På skipsfartsforumet til LN-REF har vi en egen tråd som vi kaller "Skipsloggen", hvor det da er en ny skipslogg for hver uke. Der legges bilder fra alle havner og annet i løpet av en uke inn, og det fungerer veldig bra. Denne er sticky i gjeldende uke og blir flyttet til eget subforum etterpå. Dermed ligger det "Skipslogger" for flere år i dette subforumet, og det blir veldig enkelt å finne bilder/kommentarer i dette "arkivet".
Det dukker selvsagt opp bilder andre steder i hovedforumet også, men majoriteten legges altså i "Skipsloggen".

Vet ikke om jeg misforstår, men det er vel noe sånt man tenker på her. I så fall skulle dette etter min mening være en bra ting!

Mens vi er inne på tall, en liten analyse av antall postinger her i 10-dagers intervaller fra 1. mars og frem til denne uken tilsier at vi har 60% flere postinger pr uke nå enn vi hadde i mars, så forumet vokser jevnt og trutt. (fra ca 15.000 for 1. t.o.m. 9. mars til 24.000 for 1. t.o.m. 9. juni).

Tilsvarende tall for leste poster er omtrent en dobling, fra 100.000 leste poster for 1. t.o.m. 9. mars til nå rundt 200.000 for 1. t.o.m. 9. juni. Disse tallene er jevnt stigende i alle intervallene, så det er ikke bare tall plukket som passer med økningen.

-A

Og det selv om EB har blitt nesten borte/Langtidsferie??

Airbus 330.

Siden jeg aldri tar meg tid til å sjekke de andre subforumene ønsker jeg selvsagt ikke dette velkommen. Jeg også er av forståelse at det blir litt mange bilder, men man kan jo la være å sjekke alle bildetopicene. Da har man jo retten til å velge!

Originally posted by HMWK

Siden jeg aldri tar meg tid til å sjekke de andre subforumene ønsker jeg selvsagt ikke dette velkommen. Jeg også er av forståelse at det blir litt mange bilder, men man kan jo la være å sjekke alle bildetopicene. Da har man jo retten til å velge!

Om du ser litt på trafikk-tallene, så ser du at dette er ganske stort. Vi kan ikke ha "alt" i ett forum.

-A

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by OJB

Originally posted by OJB
Og her et kveldsbilde fra min bolig mot vest akkurat nå.

Skalerer du det til 800x600?

-A
Nja, dette ble 1000x800 ser jeg

Vet, det var derfor jeg spurte. Over 800x600 blir det lite venlig for de som har 1024x768-skjermer.

-A
Blir dette bedre?

Attachments

• DSCN1726.JPG
    DSCN1726.JPG
    54.5 KB · Views: 11

Kanskje vi kunne ha laget eget forum for dem som ELSKER
å sakse nyheter fra mediene ?

Originally posted by Leorim

Mye av det som sakses er jo direkte relevant til diskusjoner generelt her, og mange gode diskusjoner starter på grunnlag av artikler fra pressen. Om vi holder innspillene relevante så ser jeg ikke på det med å referere til andre artikler som noe problem. Eller?

-A

Mye av det som sakses er jo direkte relevant til diskusjoner generelt her, og mange gode diskusjoner starter på grunnlag av artikler fra pressen. Om vi holder innspillene relevante så ser jeg ikke på det med å referere til andre artikler som noe problem. Eller?

-A

Eg tror nok flesteparten av oss leser avisene på nett og får med oss flyrelaterte artikler
Jeg ser også at der er mange som kun poster disse sakene , og sier lite annet

Eg tror nok flesteparten av oss leser avisene på nett og får med oss flyrelaterte artikler
Jeg ser også at der er mange som kun poster disse sakene , og sier lite annet

Jeg ser på det som uproblematisk, jeg leser ikke alle steder som kan ha fly-nyhende daglig, og er sjeldent inne på bransje-steder, så for meg funker det veldig fint i form av at jeg vet at om noen skriver noe interessant så dukker det opp en tråd her.

Men er enig at det kan nok være greitt å gjøre mer enn bare sakse tittelen og lage en tråd i samme navn med bare linken til saken i. I det minste kan man gi enten ingressen, eller om den ikke er tilstrekkelig, litt kontekst til hva artikkelen er om og hva som gjør den interessant å prate om.

-A

Back