• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bedring for Air France-KLM i Q2 2019

Someone

Moderator
Medlem
Air France-KLM presenterte et forbedret resultat i Q2 2019 sammenlignet med samme periode i fjor. Operating profit var €400 millioner, en økning på 16%. Gruppen har klart å både øke inntektene og redusere kostnadene nok til å kompensere økte drivstoffkostnader

I tillegg har Air France sine piloter godtatt å fjerne mange vekstbegrensningene til Transavia France. Nok en fjær i hatten for Ben Smith

https://atwonline.com/airline-financials/air-france-klm-2q-operating-profit-growth-plans-take-shape

Air France-KLM posted a second-quarter operating profit of €400 million ($446 million), a nearly 16% increase from €346 million a year ago, as revenue gains and lower unit costs offset a higher fuel bill.
 
Hvis vi ser på produksjonen, så må vi ha i mente at Air France hadde en streik i fjor som drar opp veksten i år, og vi må heller ikke glemme at veksten likevel er mindre enn markedsandelen (hvilket betyr at de taper markedsandeler). Vi kan også ta med det de selv sier, nemlig at "Long-haul offsetting the negative performance in medium-haul", og der ligger det en stor utfordring going forward.
 
Back
Top