• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bedre søndag fra Stillehavet

Re: Bedre søndag fra Stillehavet

På min Hyundai kan jeg, ved f.eks. 60 km/t, sette den i N (nøytral/fri) og deretter bremse. Da vil den utføre 100% mekanisk bremsing helt uten regenerering. Dermed er det ikke nødvendig å kjøre "så" fort og sjokkbremse.

Tesla bruker vel bremsene litt selv i små mengder med jevne mellomrom nettopp pga dette. Veldig anekdotisk men null rust på bremseskivene når jeg i dag la om til sommerdekk på bilen. Bremsepedalen brukes omtrent aldri

Da var man kommet seg til Mosjøen .. Ble cockpit mellom Gardis og Værnes. Veldig hyggelig tur og deling av litt morsomme SAS/WF-anekdoter.
Nå blir det middagslur på air bnb hybelen ….

Et tips om elbilbremser jeg fikk da jeg kjøpte min: Minst annenhver uke skal du gi på opp til 120 og deretter trå bremsen i bånn slik at beltestrammer og ABS slår inn. Greit å ta dette inn mot/i retardasjonsfelt e.l. Sjekk grundig i speilet før manøveren gjennomføres.

Jeg har gjort dette i fem år og aldri hatt noe trøbbel eller rust på bremsene.
Og for Guds skyld. Ikke gjør dette på Vestlandet, da ryker lappen!

God lunsjtid fra LV. Her jeg på Yard house og er klar for en spicy jambalaya. Perfekt!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Back