• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bedre mandag fra Fort Bragg

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
En meget positiv overaskelse, Noyo Inn leverer - nydelig fersk lokal sjømat, lokal vin (vi er jo i Mendocino) - dette i en by som er kjent for The Skunk Train. Det ble noe mil langs strendene i dag også, og relativt mange mil langs 101 før vi startet på Highway 1 der den starter i Nord. Dyreliv fra Elk til Rev er observert - samt en nokså bøllete gjeng med sjøløver på brygga her. Monterey i morgen :cool::cool:

Mornings fra L1. Kontoret og dagens første espresso kaller. For første gang i midt 38årige liv blir det en time hos fysioterapeut i dag, da en skavank ikke helt slipper taket og drar ned tidene mine på Strava. Men på den positive siden så får jeg i hvertfall brukt den helseforsikringen jeg skatter av hver måned. Ha en fin dag

God morgen fra OSL. Sitter og venter på SAS til BOO. Ingen av de var kansellert, så det var da positivt i det minste. Registrerte også at de varme rundstykkene er forbedret bort mot kaldt barkebrød. Håper de sparer masse på det før det var i hvert fall ingen forbedring.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Satan fra kontoret.. Oktoberfesten sitter meget godt i blodet og man merker at bælme en-litere med øl er tøff idrett. Gårsdagen klarte men seg greit gjennom på nød-modus og fikk noen runder med naboene for å sanke godteri.

I dag får vi middagsgjester fra Dubai som er på snartur i landet, så det blir hyggelig.

Pokker så sliten...

Steike, høres ut som en flott tur sørover det der da Finn Erik !

Og god morgen til resten av hurven fra Romerikes Toscana :) kaffemaskinen jobber dobbelskift på morgenen, og kaffekverna går, og lader opp denne kroppen til å komme seg ut og begynne legge papp på veggene i garasjen, så den italienske skjønnheten som står der inne skal slippe bli full av sjiit, løv, og etterhvert litt snø i vinter. Noe må man jo lade opp til i 2-dagers workshop ute i luftfartsprovinsen Asker fra i morgen tidlig.

Ha en flott dag !

God morgen fra Torrevieja[emoji3] Ser ut til å bli en strålende dag i dag også med temperatur langt opp på 20-tallet. Straks ut på en liten spasertur før frokost. Så hva har Torrevieja å by på? Ikke så veldig mye utover fine strender. Savner litt det «genuine Spania» vi har opplevd på andre steder her. Litt kjedelige restauranter og massevis av godt voksne nordmenn og svensker over alt. Litt «tja» som feriedestinasjon, men sikkert ok om man ønsker en leilighet i syden og få seg/opprettholde et norsk nettverk. Har allerede truffet flere fra hjemtraktene… Men leiligheten her er fin med beliggenhet 30 m fra stranda, så egentlig ingenting å klage på. Ha en strålende dag!

God morgen fra Torrevieja[emoji3] Ser ut til å bli en strålende dag i dag også med temperatur langt opp på 20-tallet. Straks ut på en liten spasertur før frokost. Så hva har Torrevieja å by på? Ikke så veldig mye utover fine strender. Savner litt det «genuine Spania» vi har opplevd på andre steder her. Litt kjedelige restauranter og massevis av godt voksne nordmenn og svensker over alt. Litt «tja» som feriedestinasjon, men sikkert ok om man ønsker en leilighet i syden og få seg/opprettholde et norsk nettverk. Har allerede truffet flere fra hjemtraktene… Men leiligheten her er fin med beliggenhet 30 m fra stranda, så egentlig ingenting å klage på. Ha en strålende dag!

Da er det nesten verd en drøy time nordover og besøke Altea, der får du det virkelig herlige spanske.

God formiddag fra Kongsberg.

Jeg har hatt et aldri så lite gjesteopphold på Riksen fra torsdag til lørdag. Dette var siste undersøkelse i denne omgang heldigvis. Det tar litt på med slike undersøkelser, men det er bra at de gjør en grundig jobb for å få et best mulig bilde av sykdomsforløpet. Som jeg har sagt før, så er de særs flinke på Riksen og jeg føler meg i trygge og gode hender der inne. Nå skal legene vurdere videre oppfølging og behandling.

Ellers ser det ut som det har gått tomt for regn oppe i himmelen etter at det bøttet ned i natt og i morges og nå tegner det til å bli en fin dag. Jeg skal ut å gå meg en tur om litt. Det skal bli fint å komme seg litt ut.

En meget positiv overaskelse, Noyo Inn leverer - nydelig fersk lokal sjømat, lokal vin (vi er jo i Mendocino) - dette i en by som er kjent for The Skunk Train. Det ble noe mil langs strendene i dag også, og relativt mange mil langs 101 før vi startet på Highway 1 der den starter i Nord. Dyreliv fra Elk til Rev er observert - samt en nokså bøllete gjeng med sjøløver på brygga her. Monterey i morgen :cool::cool:

Aj aj aj, dette bringer frem gode minner fra roadtripen jeg hadde med min lillebror oppover kysten der, høsten 2018, med gode tips fra DC-åttern. Vi tilbragte en natt i Little River Inn etter direkte anbefaling fra deg :D Håper du nyter de fine veiene og den nydelige naturen.

God formiddag fra Arendal. Litt sysling med et par prosjekter fra hjemmekontoret i dag, før det blir Kristiansand igjen i morgen :) Håper jeg rekker en tur i skogen før regnet begynner å bøtte ned i kveldinga.

G’morgen! Fort Bragg? Tenkte NC, men tydeligvis en i California også ….

Her i sørøst er det kun 7 grader på morran, men det ser ut til å kunne bli en fin dag. ‘Gutta’ skal til vet’en for sjekk, men det er bare en formalitet. Kanskje tar vi en tur til hundeparken etterpå.

Braves fikk seg en på tygga i går, så da reiser sirkuset tilbake til Houston for kamp 6 og muligens 7. Men økonomene gleder seg. Man kan jo undres hvorfor aldri noen klarer fire strake ….

Nå mer kaffe ….

Last edited:
Greit sliten mandag fra Gaustad. Herlighet for en helg i London og godt over middels stemning hjemover med min første BA flight siden Mars 2020.

Det var varm mat tilbake igjen på Oslo ruta. Håper virkelig det fortsetter.

46ae9cfc2dd2e2f33b5374c2a142d044.jpg

Og så var det et fenomenalt crew som var glade for å ha oss tilbake og lot oss feire helt frem til gate i Oslo. Dog med plastglass under landing. Det var rett og slett god gammel stemning. Det er rart med det, når vi reiste dit med SAS på fredag så var det sånn "ja, blir det fullt mon tro, får vi noe å spise, kan vi gå på do normalt eller må vi bak i flyet". Vi fikk mat, på en måte, og flyet var stupfullt. Stemningen var passe.

Men fra vi satte bena på First Wing på LHR, labbet videre til Concorde Room og så ombord på BA766 så visste vi bare hele tiden at "jammen det er BA, så det kommer til å gå helt fint". Og fint gikk det så klart.

34e7c9bbf19ecf2584ebf597e8f3a50d.jpg

Fly flate det var godt å være tilbake, og Golden Tickets er sendt av gårde. :)

Ha en fjong dag

Last edited:
God mandag fra Wichita. Heldigvis siste av 13 dager på hotellrommet. Hjem i kveld med ny typerating i lomma!

Hei fra Sandnes. Overgangen fra 23-25 grader og sol i Spania til 8 grader, vind og regn her i moder Norge er jo litt sånn der...

Overfarten hjem gikk blant annet med Transavia Airlines. Det knotes med noen bokstaver og linjer her. Kanskje det blir en liten rapport? Men nå skal det soves siden hverdagen venter i morra tidlig. Ha en fin en!

Back