Bedre Italiensk Søndag…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Bedre Italiensk Søndag…

Brasada Ranch….her er vi i full gang med en 4 generasjonsers feiring av en 90 årsdag. Svigermor som er født i Mendoza Argentina og oppvokst i Buenos Aires er i storform, de 3 døtrene er i full gang på kjøkkenet:
54233234895_57e7ea6fa7_b.jpg
[/url]IMG_3275 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

Et herlig kaos so
M 100% ender opp med meget god mat:

IMG_3276 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr

Den lille Italienerinnen i stripet genser, selv setter jeg stor pris på ektefellen til en av niesene, han bringer meget god vin.

Ha en god søndag med eller uten 90 års bursdag …..

Re: Bedre Italiensk Søndag…

Glad søndag fra Ris. Fyr på peisen, sjokolade, kaffe og forum. Ingen planer for dagen før vi spiser middag med opphavet på Kolbotn i kveld. Njuta:-)

Yooo, hjem etter nok en nattevakt på OSL. Rett i loppekassen før tredje og siste nattevakt. Ikke noe slaraffenliv her på gården.

God morgen fra Fbu. Foreløpig ingen planer bortsett fra litt kontorering og boklesing. Utfordringen er at kona fikk en raptus på at barna må aktiviseres i dag. Kunne tenkt meg litt ølinnkjøp, men Sandefjord Strømstadi i liten kuling er kanskje ingen god ide? Ble litt ampert før leggetid i går, så bør vel komme opp med noen forslag, men sannheten er jo atjeg er sliten og har mest lyst på sofa etter en joggetur.

Vel vel, nyt dagen.

God morgen fra havet.

Skjønt vi ligger så nærme land at det føles som vi ligger i fjæresteinene (vi er litt utforbi 12-mila) med 4G dekning fra land.

I dag må det leses nyheter. Enda en 737 har hatt alternative landings metode……ikke bra.

Ellers, på en søndag er det ukentlig mønstring, litt Finn, og mye flybillett searching

FQTV

Morn fra Tønsberg. Ikke så fryktelig god etter at man fikk lov til å vaske alt av sengetøy, dyner, puter og pysj til eldstemann. Hittil sluppet med kun én gang så satser på at det fortsetter slik.
Nå, kaffe, og etter det så blir det nok litt mer kaffe

God morgen fra Lommedalen. Meget høy reisefeber her. Går alt som planlagt, er neste gang jeg våkner i egen seng, 10 februar. I dag er det AirBaltic som får gleden av å starte reisen. Nytt land og flyselskap for kona og helt ny flytype for oss begge, med A220.
Det eneste vi ikke har kontroll på E-visa til Myanmar, men det er fremdeles 35 dager til vi kommer dit, så det årner seg nok.
Forferdelig med de siste dagers fly-ulykker. Jeg vil tro Uzbekistan Airways flyr over Russland, fra Riga til Tashkent i morgen. Seoul kommer vi til 7 januar. håper det går bra. Ha en fin dag uansett hvor i verden du er.

God morgen fra Stavanger. Her går det i morra kaffe og forum. Det er tomt for jule snop og julekaker er pakket. Dagen blir chill og til kvelden blir det 973.
Ha en nydelig søndag :)

Mornings fra Huso, her oppi Hemsedalen. Litt usikker på vær og aktiviteter, men det skal fyres i både stamp og badstue. Litt jobbing med det lille sideprosjektet også, det offentlige skal ha sitt. Ha en fin dag.

God morgen fra Grønland, med nyheter, kaffe og forum. Og en langvarig forkjølelse ser endelig ut til å slippe taket. Litt for mange dramatiske luftfarts hendelser de siste dagene. Får håpe 2025 starter bedre enn 2024 slutter. Ingen store planer for dagen, men været ser bedre ut enn på en stund, så får satse på litt uteaktiviteter etter hvert. Ha en finfin søndag[emoji846]

God morgen fra Haugesund. Flott Julehelg her, når bærer turen til fjells, satser på at hyttetilværelse der til over Nyttår blir like hyggelig. :)

God kveld fra Kamala. Nydelig dag på stranden og faktisk en lunsj som tikket inn som årets (!) beste måltid hvor alt fra blekksprut til fugl overgikk det meste. Inspirert av Åttern så blir det italiensk i kveld på La Seta som ligger på en av de hårete hotellene på samme klippen som vår.

Nå er vi så akklimatiserte at far til og med går på restaurant i t-skjorte!!!

Morn fra KSU. Her er det litt ruskevær, og rykter om masse snø til kvelden.
Ser til min store fortvilelse at befolkningen (ref noen undersøkelser) virker å være negative til privat fyrverkeri!!? :drunk:
En undersøkelse her hjemme viser at jeg akkurat der er negativ til store deler av befolkningen. :old

Nå er vi så akklimatiserte at far til og med går på restaurant i t-skjorte!!!

Så lenge du ikke kommer hjem med en tribal i ansiktet så er vel det meste ok?

Last edited:

Her hørte jeg fru Chriscross i bakgrunnen og forslo for mannen min at vi skulle ta t-banen til Veitvet for så å gå hjem. Som sagt så gått:-)

God dag fra Granka. Var skikkelig digg med Peruviansk middag i går. Vi har spist der tidligere år og det har vært litt rufsete. Men vi kommer liksom tilbake for det er rn litt hyggelig avveksling i smaker. Nå må de ha fått ny kokk og maten var ihvertfall mye bedre enn Spansken min.

Ha en super søndag

G'morgen fra SC, hvor en saftig værfront er i ferd med å rulle forbi. Når den er passert blir det å ta dyra til 'pensjonatet', hvor de skal oppholde seg noen dager mens matmor og jeg er ved Kysten og puster havluft. Noen dager i Myrtle Beach er akkarat hva legen forskriver nå.

Skjønt vi ligger så nærme land at det føles som vi ligger i fjæresteinene (vi er litt utforbi 12-mila) med 4G dekning fra land.

Typisk strekker territorialfarvannet seg 12 nautiske mil (22 kilometer) ut fra kysten.

22 kilometer fra kysten og dere har mobildekning, det er bra.

Back