• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Beauty and the Beast

Du tar feil her......det er B744 som er the beauty :old

Hver gang jeg ser bilder av en 747, så tenker jeg "Ringeren i Notre Dame"...^_^

747 er rett og slett stygg... ...og desverre har den vært kilde til inspirasjon for andre produsenter av styggedom:

motorhome_camper_van.jpg

campervan_500.jpg

6_berth_campervan.jpg

feat_campervan_full.jpg

Hver gang jeg ser bilder av en 747, så tenker jeg "Ringeren i Notre Dame"...^_^

Synes heller det passer å nevne et annet eventyr: Den stygge andungen

Men det er vel et ordtak som går noe slikt som det her: Smaken er som baken....delt

Ha en fortsatt god jul [skulle hatt en nisse smiley her]

Holder en knapp på Airbus-en som the beauty, selv om jeg synes sammenligningen er en smule "smakløs". Synes begge er beauty's ;)

Begge er spesielle på sin måte :)

Men skal man velge en favoritt på det bildet så må jeg gå for A380'en. Sammenliknet med A380 ser 747 ut som om de ikke hadde råd til å fullføre 2.etg :)

Seilfly: Jeg kan si meg enig i det! :) Mangler liksom en terrasse baki der (eller er det jeg som har fått i meg for mye ribbe-fett i jula)????:D

for min del så syns jeg 380`n var dritstøgg når den første gangen vistes.. Men, ettersom tiden har gått så har jeg jo totalt forandret mening om den som kjent :-) Men, det finnes kun en queen of the skies ;-)

Begge er spesielle på sin måte :)

Det er jeg helt enig i.

Sammenliknet med A380 ser 747 ut som om de ikke hadde råd til å fullføre 2.etg :)

Nå begynte Boeing med tanken på at B747 skulle være en 2 etg maskin ala 380, men de mente den ble for tung og ville ikke kunne fly, så da ble det slik den er idag. Men hvis Boeing hadde designet 747en idag så hadde de nok fått det til med 2 fullverdige etasjer. Det var jo ikke like mye kompositt ibruk på 60-tallet da.

Men jeg liker da 747en mye bedre enn 380en.

Back