BBC: Flystyrt ved Kanariøyene (falskt rykte)

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
BBC: Flystyrt ved Kanariøyene (falskt rykte)

Sky News melder om flystyrt ved Kanari .. ingen andre detaljer kjent ennå ...

Last edited:
- Folk gråt og var til tider desperate

Typisk av Dagbladet å lage en typisk "jeg var der" sak av dette med en avdanket gammal tv-kjendis.

http://www.kjendis.no/2014/03/27/kjendis/per_stale_lonning/gran_canaria/syden/32526014/

- Det var et norsk fly som skulle komme på dette tidspunktet, og når meldinga kom om det var et fly som hadde styrtet i sjøen, så var det mange reaksjoner. Det var folk som tok rundt hverandre, folk som gråt og emosjonelt sterke reaksjoner blant mange, sier en tydelig rørt Lønning til radiokanalen.

Lønning utdyper til Dagbladet at det var en vanskelig tid for alle.
- Det gikk en god tid før vi fikk vite at det var falsk alarm, selv om det kom ganske fort på nettet. Det var kaos her, siden dette flyet etter det de opplyste skulle til Gran Canaria, sier Lønning til Dagbladet på telefon fra ferieøya.

Det er verdt å reflektere over en ting her. I dagens interaktive samfunn der nyheter/rykter/bilder spres gjennom sosiale medier som ild i tørt gress; så er det ikke sikkert denne "ikke-saken" hadde skapt så mye oppmerksomhet dersom saken ikke hadde blitt spredd så fort på nettet med bilder osv.

Re: BBC: Flystyrt ved Kanariøyene (falskt rykte)

Jeg skjønner godt at folk oppfattet dette til å være ett fly. Vi satt i crewbussen på vei mot flyplassen, og jeg la merke til dette "objektet" ute på havet. Jeg nevnte det for de andre, og vi satt å diskuterte litt frem og tilbake. Plutselig ringer telefonen på en av de andre i crewet, og vedkommende kan melde om en "flystyrt" på gran canaria. I minuttene som fulgte var vi helt overbevist om at det lå en flymaskin i sjøen der. Det var kaos på veiene med nyskjerrige folk, og politi overalt.

Re: BBC: Flystyrt ved Kanariøyene (falskt rykte)

Ingen som stiller spørsmålstegn ved at flere medier er så skråsikre på at dette er en 737, når det i realiteten er en båt?

Skål! :)

Back