Basiq Air er historie

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
vanafnu_no_transavia.gif

Se mer påtransavia.com

Replying to Topic 'Basiq Air er historie'

Ikke så dumt... Basiq kom jo ikke skikkelig i luften... Fløy jo rundt i "lånte" klær. Litt som "nye" snowflake som nå kun er navn på en billettklasse...

Ikke dumt å redusere antall navn på flyselskap. Er ikek lett for forbrukerne helt å holde orden på alle de ulike selskapene og produktnavnene.

Originally posted by DY

Ikke dumt å redusere antall navn på flyselskap. Er ikek lett for forbrukerne helt å holde orden på alle de ulike selskapene og produktnavnene.

Climrende ide. Så vi glæder os til at BU-navnet og Blue 1 forsvinder

Originally posted by jens

Originally posted by DY

Climrende ide. Så vi glæder os til at BU-navnet og Blue 1 forsvinder

Helt enig! Få fjernet Braathens-navnet (aldri forstått at SAS ønsker å få enda flere navn i flåten sin).

Men med den opinionen vi har her i landet er nok det lurt å få et større flagg og samt beholde Braathens navnet...

Men hvorfor gjøre det vanskelig for seg selv. SAS vil jo fjern flagget til slutt uanset. Må jo koste litt ekstra å ha Norge som annerledes enn resten. Men vet jo at vi er enige her så.....:)

På kort sikt er nok det lurt å ha flagget/navnet der... På lang sikt vet vi at det ikke funker...

Dette var på tide. Som andre var innpå var dette noe a'la Snowflake. Et flyselskap som oppererte under to navn. Dette begynte de med for en god del år siden. Selv om de har hatt sukses med konseptet har navnet Basiq Air nok skapt litt forvirring til tiders. Jeg har selv tjuvstartet navneendringen for lenge siden da jeg annonsert ombordstigning på Basiq Air og Transavia rute....bla bla bla. :p (Viste ikke helt hvordan jeg skulle forholde meg til disse to selv så:sarc )
Litt synd at de bare har 737 i flåten nå....

Laurenz

Originally posted by Blubird

Hvorfor fjerne Blue1?
'det er et 100% SAS eget selskab hvorfor ikke kalde det, det det er nemlig SAS. Blue 1 signalerer ingenting hverken finsk baltisk eller noget andet - blot at man flyver ud i det blå ingenting!

SAS = Scandinavian Airlines System. Ligger Finland i Skandinavia? Nei.
Det er ikke alltid det lønner seg med samme navn over alt. Et lokalt navn kan være mye mer verdt enn navnet til et stort konsern...eksempelvis ville det bli helt feil om SAS døper om airBaltic til SAS om noen år. Mest sannsynlig ville man fått samme effekten som Condor fikk i Tyskland når de ble døpt om til Thomas Cook.
Så lenge Blue1 tjener penger for SAS Gruppen ser jeg ikke noe poeng i at Blue1 skal døpes om til SAS.

"Brand-globalizing" ikke alltid er et pluss!

I tillegg er de dyre!

OSL-AMS/RTM avgang 26/12 retur 30/12 for to voksne og ett barn ble:

SAS ca 3,200 NOK
KL ca 4,200 NOK
Basiqair ca 5,200 NOK :naughty:

Det er ikke alltid at den man tror er billigst....:wow:

Hysj! Ikke si det så høyt!!

Å, om noen har lest det jeg har skrevet før så er det kritisk til SAS også. Jeg liker å påpeke at det man tror er en "hellig" sannhet ikke er det...

Originally posted by LN-KOG

I tillegg er de dyre!

OSL-AMS/RTM avgang 26/12 retur 30/12 for to voksne og ett barn ble:

SAS ca 3,200 NOK
KL ca 4,200 NOK
Basiqair ca 5,200 NOK :naughty:

Det er ikke alltid at den man tror er billigst....:wow:

Stemmer det! Sjekk alltid med andre selskaper også. Etter at lavprisselskapene kom har de tradisjonelle selskapene redusert sine priser betraktelig. Ikke glem at du ønske rå reise på dager i julen hvor en vil anta at fritidsreisende har kjøpt de aller billigste billettene på Basiq air for lenge siden, mens forretningsreisende reiser lite i romjulen og dermed kan de tradisjonelle ruteflyselskapene komme langt bedre ut. Ikke glem at om en skal til Amsterdam så er det jo en drøy time med buss til/fra Rotterdam, mens Schiphol er langt å foretrekke om en skal til AMS vel og merke.

SAS = Scandinavian Airlines System. Ligger Finland i Skandinavia? Nei.
Det er ikke alltid det lønner seg med samme navn over alt. Et lokalt navn kan være mye mer verdt enn navnet til et stort konsern...eksempelvis ville det bli helt feil om SAS døper om airBaltic til SAS om noen år. Mest sannsynlig ville man fått samme effekten som Condor fikk i Tyskland når de ble døpt om til Thomas Cook.
Så lenge Blue1 tjener penger for SAS Gruppen ser jeg ikke noe poeng i at Blue1 skal døpes om til SAS.

Nå er det vel bare vi i Norden som ikke anser Finland som en del av Skandinavia. Slå opp ordet på engelsk og du oppdager at man da tar med Finland som endel av Skandinavia.
Men hvorfor ikke kalle selskapet "SAS Finland", på samme måte som i Sverige og Danmark (i Norge "sliter" vi jo fortsatt med SAS Braathens og ikke SAS Norge)

SAS = Scandinavian Airlines System. Ligger Finland i Skandinavia? Nei. !
Tak for belæringen - det var jeg slet ikke klar over!
SAS er et navn i sigselv - at det også betyder noget er underordnet for mange.
Mange forkortelser er jo blevet egentlige navne: KLM, BMI, TWA,QANTAS, ANA, TAP to name a few

Nej men det er "brand-confusing" heller ikke. Blue 1 er et totalt intetsigende navn malet på SAS look-alike-fly hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud i stdet for dette semi SAS fusk

Nå har vel endel Finner et ennå mer anstrengt forhold til Svensker en det vi har (Svensk Alt Sammen) , så det er trolig lurt å unngå SAS i navnet ...

Originally posted by jens

SAS = Scandinavian Airlines System. Ligger Finland i Skandinavia? Nei. !
Tak for belæringen - det var jeg slet ikke klar over!
SAS er et navn i sigselv - at det også betyder noget er underordnet for mange.
Mange forkortelser er jo blevet egentlige navne: KLM, BMI, TWA,QANTAS, ANA, TAP to name a few

Nej men det er "brand-confusing" heller ikke. Blue 1 er et totalt intetsigende navn malet på SAS look-alike-fly hvorfor så ikke tage skridtet fuldt ud i stdet for dette semi SAS fusk
Helt enig jens. Virker litt merkelig med Blue1-navnet. Hvor kommer egentlig dette navnet fra?

Back