Hvem mener hvilket selskap har utviklet seg til det bedre? Du mener vel heller å si at FR eller DY selger billigere billetter kanskjeSouthwest er vel inspirasjonskilde for veldig mange av LCC'ene, selv om mange av disse etterhvert har "videreutviklet" seg (noen mener til det bedre - andre mener til det verre...).
USA er nok annerledes. Rimelig men bra, selger mye bedre enn billig og skvip. Ref. Jetblue, Southwest og tildels Virgin America. Disse har businessmodeller et godt stykke unna våre Europeiske counterparts.Som andre har nevnt i andre tråder så var vel f.eks. DY gebyrfritt en del år etter oppstarten, men man har vel sett at det er rom for å ta betaling for diverse ekstra uten at det skaper for mye irritasjon. Jeg tror ikke det evt er tilstedeværelsen eller fraværet av gebyrer som er suksesskriterium, men det kan godt være at USA er anderledes (forøvrig merkelig om man ikke aksepterer stykkprisløsningen i frimarkedsmekka USA, men det er en helt annen sak....).
Men hvis Ryanair skulle ekspandert til USA, hadde de hatt noe sjanse?
Det er jo et veldig solid varemerke.
Reidarklasse på amerikanske flyselskap er trangt og dårlig.
Setene er dog bare economy extra (noen flaggskip ruter har dog interkontinentale businesseter feks EWR-HNL på CO ) seter, men servicen er det himmelhav forskjell på.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.