Bali/Lombok?

HMWK

ScanFlyer Gold
Jeg reiser til Thailand med kone og barn om 3 uker. Siden vi har vært i Thailand relativt ofte, lurte jeg på en 5 dagerstur til Bali eventuelt Lombok kan være noe.

Så passer Bali/Lombok for barnefamilier eller er Thailand like bra for bade/strandferie?

I påsken så jeg norske barnefamilier både på Lombok og i Bali. Bali er jo litt letter tilgjengelig, men Lombok er roligere.

Lombok og øyene utenforbi (Gili) er flotte. Er sikkert mange fine plasser på Bali, men Denpasar/Kuta synes jeg ikke noe om.

Nusa Dua har endel resort-anlegg (all inclusive eller uten) langs stranda, og kan være ett godt alternativ for bading både i basseng og sjø.
Var på Aston Bali i Nusa Dua ifjor og var veldig fornøyd, både på strand-siden og basseng-siden. En ordentlig ferie etter å ha opplevd Kuta.

Kuta er ikke noe ærlig for barnefamilier med dårlige strender og mye trafikk og mas. Heller ikke Gili-øyene vil jeg si passer da det er litt mere primitivt der uten innlagt ferskvann.

Bodde på:
-Discovery Kartika Plaza i Kuta, greit bassengområde og stort shoppingsenter like ved. Ingen hotellstrand.
-Melia Benoa i Nusa Dua. Rolig og et stykke unna ting. Grei strand og bassengområde.
-Vila Ombak på Gili Trawangan (sp?). Greit basseng, men ikke så bra strand til å være så langt uti periferien.
-Sheraton Senggigi Beach Resort. Fantastisk strand og fantasifullt dekorert basengområde. Shopping og bespisning tilgjengelig på området ved siden av hotellet. Norske priser på bespisning på hotellet.

Back