Bakre nödutgång B717

Holloman

ScanFlyer Blue
Bakre nödutgång B717

Boeing 717 har ju inte en bakre utgångstrappa som de flesta av de tidigare MD80 hade, men jag har noterat när jag flugit med Blue 1 att de har en dörr längst bak i kabinen. Innebär det att de ändå har nödutgången genom stjärtkonen kvar? Även MD87 saknar väl trappan i bak eller minns jag fel?
 
Re: Bakre nödutgång B717

MD-87
2144436.jpg
 
Re: Bakre nödutgång B717

Med andra ord möjligheten att släppa "tailcone" finns även på B717 trots att den inte har en bakre trappa. Tack för hjälpen!
 
Re: Bakre nödutgång B717

Har faktisk selv opplevd å gå inn bakluka en gang ved remote parking på et MD fly. Husker jeg syntes det var litt spesielt å gå inn igjennom halen.
 
Re: Bakre nödutgång B717

Den store forskjellen på en 717 og MD80-serien er vel at på 717 er denne kun tenkt som nødutgang, at det ikke er noen trapp som kan senkes/heves og slippe ut passasjerer den veien...? Husker godt fra Finnmarkstiden at vi boardet/unboardet der, da spesielt i Kirkenes, Alta og i gammelterminalen i Tromsø.

Litt morsom løsning at hele tail cone partiet bare faller ned før sklia foldes ut. Men må være et herk å få på plass når det skal gjøres.
 
Re: Bakre nödutgång B717

Det var aldri noe "herk" å få på plass. Vi hadde jevnlig sjekk av tailcon-utløsning slik at den ikke hadde satt seg fast og ble vanskelig å utløse for cabinbesettningen.
 
Stabæk_fan;810236 said:
Har selv gått baktrappa på en DC9 fra SAS mellom Oslo og Haugesund på slutten av 70 tallet.

På FBU gikk man jo "alltid" ut baktrappa, siden det ikke var broer på innenlandsterminalen. Jeg har krøpet ut av en caravelle den veien også :)
 
Back
Top