Baklengs over dammen

Extra230

ScanFlyer Blue
Sitter i Red Carpet Club i DEN, og har nettopp krysset Atlanteren baklengs i en av UA's nyinnredete 777. Den nye C-kabinen har omtrent halvparten av setene plassert med ryggen i fartsretningen, og jeg havnet i ett av dem. Det hele foeltes litt merkelig i take-off og climb, men bare man venner seg til konseptet er det helt greit. Selve setet er bra, helt flatt i soveposisjon, foroevrig behaglig og enkelt aa justere. Et hav bedre enn den harde tannlegestolen til LH som krever type-rating for aa operere og foroevrig ikke er helt flat, noe som gjoer at du sklir ned i enden naar du proever aa sove....

Vel, da er det paa tide aa komme seg til gaten for dagens destinasjon, YVR.
 
...og følelsen ombord på BA er vel mer eller mindre den samme. Jeg personlig foretrekker å sitte og/eller ligge i "riktig" retning.
 
Det sies vel at de to setene i midten som står feil vei er helt geniale om man reiser 2 sammen, uten at jeg har prøvd det.
 
Hva som er riktig og feil retning har vært diskutert i flere tiår. RAF har og har hatt som standard at man sitter med ryggen mot flyretningen siden det er det tryggeste ved "harde landinger utenfor allfarvei". Første gang jeg var med på å fly på den måten var med en Trident fra London i 1971.
 
Hadde ikke Dash8-300 det også? Mener å huske det fra min ene tur i 300 med WF når det var Q400 hysteri...
 
Tviler på at United tenkte så mye på RAF sin satndard n¨år de lanserte dette nye produktet...
 
...og følelsen ombord på BA er vel mer eller mindre den samme. Jeg personlig foretrekker å sitte og/eller ligge i "riktig" retning.
Godt man har forskjellig smak, og at omtrent halvparten av setene står riktig (eller feil) vei - foretrekker selv å ligge med beina bakover. (Med helt flat seng og flyets nesestilling noen grader opp så føles det bedre)
 
...og følelsen ombord på BA er vel mer eller mindre den samme. Jeg personlig foretrekker å sitte og/eller ligge i "riktig" retning.

Bortsett fra at setene er trangere hos BA. United har ett meget privat sete, men fortsatt har de klart aa bevare det sosiale.

Etter mange flighter med 747 og 767 i nye UA C vil jeg paastaa at UA har det beste setet over atlanteren og ett av verdens beste C seter totalt.

Er dog meget skeptisk til disse 4 seterne de har kokt ihop paa 777. Hvordan saa dette ut, Hr Extra230?
 
Hei,

jeg var i 7K som er vindu i en 2-seter, baklengs mot bulkhead. Dette var i grunnen en veldig fin plassering, rolig og privat. Ikke noe problem aa komme seg forbi ut til aisle heller. Derimot saa 4-seterne mer ut som en skikkelig klynge, tror jeg ville proeve aa ungaa dem! Foroevrig var jo dette flyet helt nyinnredet, bare noen dager i forveien, hadde "that new car smell"! Virkelig ganske fint!
 
Back
Top