Originally posted by LN-RKF
"The aircraft with 5 APU`s" som noen kalte det..........
Originally posted by THS
Nå er vel en av "fordelene" med BAe146 at motorene faktisk sitter ganske lavt til å være et høyvinget fly slik at de er lett tilgjengelige for vedlikehold.
Dessuten er det jo faktisk bedre med 4 motorer på korte baner i tilfellet en av dem skulle svikte. Det er mindre kritisk å miste 25% av motorkraften enn 50% (som med 2-motors fly) under avgang.
Originally posted by TOS
Hva er grunnen til at Tu-154 som jo er et relativt lite fly har en sporvidde på 11,5 meter som vel er en 3-4 meter mer enn de andre flyene av samme størrelse...?
Originally posted by Corporal Pepper
Originally posted by TOS
Hva er grunnen til at Tu-154 som jo er et relativt lite fly har en sporvidde på 11,5 meter som vel er en 3-4 meter mer enn de andre flyene av samme størrelse...?
Sånn rent konstruksjonsmessig kan jeg ikke se behovet for denne store sporvidden regnet opp i mot hva flyet brukes til...
Men mulig russerne har tenkt på noe som ikke vi har?!:huh: :huh:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.