• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA vs LH til LAX?

Hvordan plasserer SAS seg i forhold til de øvrige? Vet at de har dårligere seter, men ellers?

SAS får du jo ikke til LAX, og SEA-ruten går vel ikke daglig. Jeg har ikke noe stort å utsette på SAS sitt produkt, bare noen småting som man legger merke til (og som er nevnt nok ganger her inne). Største ulempen er vel det å sove i nedoverbakke. Og så blir det tre flybytter.

Med SK (ikke via SEA) blir det via IAD/EWR/ORD så det blir jo en god omvei. Om du får billig-biz med innenlands First er jeg usikker på, plutselig så sitter du med en økonomiklassebillett transkontinentalt så sjekk dette.
 
SAS høres ikke veldig fristende ut.... hva med Swiss? Ellers ligger det an til BA tror jeg. Det eneste er at vi reiser hele familien og jeg er litt usikker på layouten hos BA. Så kanskje LH.... hvis de bare kunne være litt triveligere....
 
Hva er du usikker på? Hvor mange er dere (evt hvor mange barn)?

Layouten nede i midtsetene er jo kjempetopp ifht. privatliv og par hvis man kjører opp skilleveggen. Hvis man er fire så vil de to som sitter ved midtgangene på begge sider fint kunne snakke med de i midten, og til og med ha øyekontakt uten å vri seg. Reiser man to voksne og to mindre barn er kanskje 2 x 2 midtsete det beste. Har man litt større barn så vil de sikkert trives i "sin egen lille verden" i midten, med mor og far på hver side. Ikke er de så synlige for resten av flyet heller i tilfelle de vil sitte "på kryss og tvers" eller på gulvet og leke.
 
Swiss sine nye biz blir nok den beste over atlanteren når de er ferdig å rulle ut:

http://www.swiss.com/web/EN/service...ness/swiss_first_class/Pages/first_class.aspx

Endelig har ett europeisk flyselskap kommet med ett produkt som kombinerer å reise sammen med å ha det privat uten av setene blir smale. Merk at Lufthansa sin nye biz kommer i 2010/2011 og ryktene sier at den blir meget lik Swiss sin Biz

Merk at både BA og VS har limo service på begge sider av atlanteren, ikke kun i London, men det gjelder ikke for passasjerer på kampanje businessbilletter, kun på de dyre billettene.
 
Swiss sin nye Business class ser veldig bra ut!! Men den er vel i første omgang bare på ZRH-JFK.... kommer den på ZRH-LAX før sommeren?

LH vil vel ha de nye setene på sin A380 - når er første flyvning med den til JFK - mars 2010?
 
LH sin første A380 flight kommer forhåpentligvis på denne siden av jul, stemmer at JFK er første ruta
 
Swiss sin nye Business class ser veldig bra ut!! Men den er vel i første omgang bare på ZRH-JFK.... kommer den på ZRH-LAX før sommeren?

LH vil vel ha de nye setene på sin A380 - når er første flyvning med den til JFK - mars 2010?

Swiss kommer ikke til å ha ny config før du skal ut å reise. Når det gjelder LH, skifter de ut sine F seter når 380en kommer, ikke C. Business setene blir de samme som man har nå før nye versjonen kommer i slutten av 2010/begynnelsen av 2011
 
Det overrasker litt at Lufthansa ikke får med de nye c setene når A380 kommer. Virker som om de ligger litt etter på innovasjon.

Når kommer Swiss til å ha de nye setene på LAX ruten?
 
Back
Top