BA tillater 46 kg i håndbagasje!

Re: BA tillater 46 kg i håndbagasje!

Uff Uff sier bare jeg, hugser når Norwegian begynte å tillate opptil 16 kg eller noe i den dur som kabinbagasje. Da kunne det være ganske kaotisk å få plassert noe i hattehyllene i det hele tatt.

Hvorfor det? Blir det mer kaotisk om folks håndbaggasje veier 10, 11, 16 eller 23 kg? Man har ikke lov til å ta med mer enn 1 stk innenfor standard størrelse (+ en liten veske/PC-bag). Det kan til tider være rimelig kaotisk med håndbaggasje selv med selskaper som tillater 10-11 kg, men det kan gå helt fint med selskaper som tillater så mye vekt du selv klarer å plassere i baggasjehyllen, så det skulle bety at teorien om at vekt som indikator for kaos ikke nødvendigvis finner stor grad av støtte i empirien...;)

Håndbagagemængden har taget fuldstændig overhånd. På grænsen til det uforsvarlige!
Så endnu engang tak til BA, Ryanair, Norwegian og en lang række amerikanske flyselskaber!

Du kan vel også ta med diverse handligagenter også, inkludert SGH/SGH der......jeg gidder ikke vente >30min på bagasjen som man iblant ender opp med når man sender bagasje

Til lags åt alle kan ingen gjæra. Som bakkeansatt får vi jo det stadig vekk i fanget, valget mellom snillisme og praksis.
De har forskjellige rettigheter alt etter statuskort og billett, dette skal du ha kontroll på når du står alene med ryggen til ca 50% av pax'en som bruker selvbetjent boarding ( problemene er like store innenriks ).
Så kommer klagene fra crew på enorme mengder håndbagasje, den er litt vanskelig å ta imot når du nettopp har dokket en maskin med IC connection og ser hva DE bringer med seg, 2 små eksempel:
Pax i rullestol med 4 stk håndbagasje:headbang
Eller den beste på en KL744, 2 pax med en stor tremodell av en kirke, de hadde den på fanget under t/o og landing, den tok opp begges fang, og rakk opp til hattehyllene:drink

Du kan vel også ta med diverse handligagenter også, inkludert SGH/SGH der......jeg gidder ikke vente >30min på bagasjen som man iblant ender opp med når man sender bagasje

Antar du spiser på McDonald og ikke gidder å vente på en bedre middag i behagelige omgivelser i 1 time heller da;)

Eller den beste på en KL744, 2 pax med en stor tremodell av en kirke, de hadde den på fanget under t/o og landing, den tok opp begges fang, og rakk opp til hattehyllene:drink

Har opplevd noen med en lysekrone ombord på BA7xx fra OSL en gang. De fløy Club Europe og hadde ledig midtsete og ville ha den der. Crewet sa nei, den går i hattehyllen eller ned i kjelleren. De nektet, "for den kunne ble skadet". Da var meldingen meget klar fra purser - "we are not going anywhere before it is in the bin, in the hold or back in the terminal", uten en mine til å rikke seg eller bidra mer. Da ble det fart på lampe-eieren.

Antar du spiser på McDonald og ikke gidder å vente på en bedre middag i behagelige omgivelser i 1 time heller da;)

Blir innholdet i bagasjen bedre av at den kjøres rundt og rundt på et samlebånd, er ute og lufter seg en liten tur, og at eieren venter i 30 minutter på den?

Jeg sliter litt med å se likheten ved å sitte ved et restaurantbord, kanskje med noe godt i glasset i hyggelig selskap, og det å stå ved et bagasjebånd etter å ha vært på reise i kanskje over et døgn, og man helst vil hjem.

Jeg sliter litt med å se likheten ved å sitte ved et restaurantbord, kanskje med noe godt i glasset i hyggelig selskap, og det å stå ved et bagasjebånd etter å ha vært på reise i kanskje over et døgn, og man helst vil hjem.

Er ingen likhet, kanskje bortsett fra det å vente i en evighet:lol:

Hvorfor det? Blir det mer kaotisk om folks håndbaggasje veier 10, 11, 16 eller 23 kg? Man har ikke lov til å ta med mer enn 1 stk innenfor standard størrelse (+ en liten veske/PC-bag). Det kan til tider være rimelig kaotisk med håndbaggasje selv med selskaper som tillater 10-11 kg, men det kan gå helt fint med selskaper som tillater så mye vekt du selv klarer å plassere i baggasjehyllen, så det skulle bety at teorien om at vekt som indikator for kaos ikke nødvendigvis finner stor grad av støtte i empirien...;)

Er vel ikke vekten i seg selv som blir problemet, men det er vel liten tvil om at det kan bli mer håndbaggasje når vektbegrensningen forsvinner.
Baggasje som før måtte sjekkes inn pga vekt (ikke størrelse) kan nå tas inn i kabinen, noe sikkert flere er interessert i for å slippe ventetid ved ankomst.

Back