• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

Stian

ScanFlyer Gold
BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

Interessante uttalser fra Mr. Walsh...
“Not all of these airlines would be attractive to us. Some of them would make sense in a BA context some would make sense in an IAG [the holding company for the merged BA and Iberia] context.”


http://biz.yahoo.com/ic/news/770.html

Klikk på "Walsh picks out five rivals 'in play'"
 
Last edited:
Re: BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

Nå er det mulig at jeg ikke er helt oppdatert, men Walsh sier at de er interesserte i BMI pga landing slots på LHR. Jeg ville vel trodd at konkurransemyndighetene villle vært noe restriktive med å tillate BA å bli mer dominerende på LHR.

Sett i konkurransesammenheng i Skandinavia ville kanskje også et oppkjøp fra BA vært bedre enn oppkjøp av LH.
 
Re: BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

Morsomt at SAS er ettertraktet - igjen!
 
Re: BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

SAS er jo også nr. 4 på slots på LHR, etter BA, Bmi og LH, så det er vel sannsynlig at det frister BA en del.
 
Re: BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS)

SAS er jo også nr. 4 på slots på LHR, etter BA, Bmi og LH, så det er vel sannsynlig at det frister BA en del.

...men får BA lov til å ha flere slots? Nå er det selvsagt andre flyplasser i London, men LHR er jo den kanskje mest sentrale (bortsett fra LCY som jeg vurderer som en nisjeflyplass), så jeg synes vel det høres litt tvilsomt ut at konkurransemyndighetene skal tillatte en større konsentrasjon av slots på BAs hender.
 
Back
Top