BA Premium Economy til Denver

Så til hovedsaken... BA Premium Economy.

Jeg boardet som en av de siste med priority. Boarding køen for de Gruppe 5-9 eller hva det er strakte seg som en anakonda rundt i Terminal B. Jeg tror flyet var rimelig proppfullt i alle klasser.

Fant meg greit til rette i 25G. Var glad jeg hadde sjekket inn koffert for hyllene var rimelig fulle. Fant en plass til sekken min noen rader frem. Det er litt kleint med de hyllene over midten for de er så langt inn at man virkelig må lene seg over personen i G-setet for å åpne dem. Jeg hadde til og med litt problemer med å lukke dem. Det er ikke fett om man er 1,60.

3558d3a9d69b56af1ea779fc999e2905.jpg

Som nevnt kom de rundt med vann, juice eller Prosecco etter boarding. Det var overraskende og fint.

Det mest overraskende var egentlig hvor godt setet var å sitte i og hvor lite trangt det føltes selv med en solid fyr i nabosetet. Jeg vil si det var en god del bedre komfort en SAS sine. Husker jeg hadde 4 turer med PLUS til/fra EWR i fjor og da hadde jeg vondt i ryggen i et par uker etterpå.

Komforten fortsatte når man la det ned etter maten og jeg fikk nok faktisk til å sove 2-3 timer. dog etter en hel masse øl, så formen var litt slik den kunne være for 15 år siden når jeg var ung og dum og feiret veldig mye mer på flyturer enn jeg normalt gjør nå.

Det var også deilig dyne og pute. Ganske like SAS sine, men altså ikke statisk elektriske.

Superhyggelig crew var det også. Når setebeltet gikk av gikk jeg først på toalettet for å få på idiotkostymet mitt med pyjamas og sånt. Deretter var det en første drikkeservering før måltidet. Samt en skikkelig digg snack.

7c75f9b9ae2940520ba2c9160d7b1399.jpg

Etter det var det mat. Det var slow cooked beef, butter chicken eller noe vegetaråreier. Jeg gikk for butter chicken. Det var vel mest greit. Det var tørt. Men alt det andre på plata var godt.

766bf2cc931c5f192107ba75650a9771.jpg

Så satt jeg bare og leste litt bok, spilte musikk og drakk litt øl til jeg sovnet. Før landing kom de rundt med kaffe, te, vann og en pappeske med noe gugge i. Her var det samme servering på PE som i eco. Jeg takket nei.

Vipps så var jeg i Denver.

6d482ec6451a52bc4372cd79b9757fd1.jpg

... og kunne stå og skrike inni meg mens jeg ventet på bagasjen. Det er såååå boring. Gud hjelpe. Særlig når man er igjennom MPC immigrasjonen på 0 sekunder.

f3cf0367fbbdfda6e7218085e17be164.jpg

Heldigvis kort vei å gå til Westin hotellet.

Last edited:
Får nesten legge til litt om Denver også da. For det første er det deilig å spise Meksikansk til frokost når man er i USA. Hvertfall her i bygda. Hadde Grevlingos Bandidos til frokost på hotellet, og om ikke den beste jeg har smakt så var det himla digg.

fb6715abd43eae732c091525464546c3.jpg

Men hovedårsaken til at jeg ville skrive en setning om Denver er at når jeg var her for nøyaktig ett år siden var byen blitt et skikkelig shithole. Det var bare utliggere og åpenbart svært påvirkede folk som ramlet rundt i sentrum hele tiden. Det var ugreit og vi gikk ikke til fots mer enn maks et par blocks fra hotellet. Har vært her i bygda siden også men har ikke engang giddet dra inn til sentrum. Har holdt meg i Aurora eller på Gaylord.

Anywhooo... tilbake i sentrum da det er jobb på messehallen her. Nå er det ryddet skikkelig opp og var virkelig den Denver byen jeg likte så godt før Covid. Uterestauranter, musikk og rene gater. Selv Target føltes greit.

fb2d72a3a80822faf79e23e86064e08e.jpg

608a20ac4f9bab745dda42938b98c15f.jpg

Blah blah blah etc!

0c03e16940ac881dff19c3ae84216649.jpg

Last edited:

Attachments

• British_Airways-World_Traveller_Plus-480x320-ref105808.jpg
    British_Airways-World_Traveller_Plus-480x320-ref105808.jpg
    43.2 KB · Views: 144
Takker for rapport. Hadde setene leg-rest eller bare fot-rest?

Takker

Bare foot rest. Men tipper de helt foran har legrest

EDIT:

Takk for fin rapport, fint det har blitt bedre i Denver. Var nylig i Seattle og synes det var rimelig slitent der sammenlignet med hvordan det var i glansdagene med Fly&Fjas

Generelt sett har de begge deler i World Traveler Plus - et par bilder hos BA:

Takk

I stand corrected. Da fant jeg altså bare ikke den. :)

Ja, forskjellen her var betydelig, så en kollega som kom inn en dag senere kommer til å lure på hva jeg bablet om når jeg sa at Denver ikke lenger er en by du vil bevege deg særlig rundt i. He he

Last edited:
Back