BA med "velg sete avgifter"

Æsj, i annen tråd har jeg uttrykt lyst til å ta BA open-jaw til SFO og LAS.. Det bortfaller nå. Det minste jeg ønsker som medlem av de uvaskede masser er å kunne forhåndsvelge sete når en flyr monkey, ikke bli plassert i hytt og pine ved sjekk-in..:cry:

Frem til nå har du ikke kunnet velge sete hos BA ved booking i turistklasse, men 24 timer før avgang på første leg, så det de har annonsert her burde ha påvirket deg før dette kom.

(Disclaimer: Ja, jeg er mot dette gebyropplegget jeg også)

Har har i alle fall riktig farge på kortet for å slippe alle gebyrene, Discus ;)

Men det vil påvirke alle status-pax, siden det mest sannsynlig vil føre til dårligere tilgjengelighet på seter i tiden før OLCI siden alle nå kan velge å kjøpe seg sete i forveien i motsetning til tidligere der det kun var status-pax som hadde muligheten til dette.

Jeg skal heller ikke være bastant på og ikke fly dem, 1993 er lenge siden og jeg har lyst.. Får vel legge i hop alle faktorer når den tid kommer... Uansett CO er grei også... Inngrodd har de blitt...:lol:

Edit: AA er høyt på lista også...

Å kalle Virgin for et lavprisselskap tyder vel på at vedkommende ikke kjenner spesielt bra til Virgin. Og det er neppe pga seteavgifter hos BA at Brown velger virgin

Og det er neppe pga seteavgifter hos BA at Brown velger virgin

Ikke? Skulle han ha gjort som Blair og stikke av med en hel 777 fra BA med 36 biz og 212 med røkla så blir dette jo som følger:

2 x 60£ x 36 = 4320£ i biz
2 x 20£ x 212 = 8480£ baki

Dette er jo 12800£ i seteavgifter alene... i norge avsetter vi jo admiraler for matpenger... ;)

-A

Ikke? Skulle han ha gjort som Blair og stikke av med en hel 777 fra BA med 36 biz og 212 med røkla så blir dette jo som følger:

2 x 60£ x 36 = 4320£ i biz
2 x 20£ x 212 = 8480£ baki

Dette er jo 12800£ i seteavgifter alene... i norge avsetter vi jo admiraler for matpenger... ;)

-A

Husker jeg rett så stakk Brown avgårde med en hel 747-400 for å besøke New York og Pittsburgh....så da blir det vel ennå mer i seteavgifter:stir:p

Tas opp i parlamentet??? Her snakker vi om flag carrier!! Hvor mye eier den britiske stat av BA, forresten?

(Kanksje vi kan håpe at Navarsete fjerner gebyrene til Norwegian også?)

På flyertalk er det en tråd med nærmere tusen innlegg ang. dette.
90% av innleggene inneholder tildels sterk kritikk av den nye ordningen.
Både sølv og gull-kunder er imot det.
Dersom BA bryr seg det minste om status-kundene sine, så bør de snu i denne saken.

Man kan vel heller si at de retter seg etter oneworld-kollega og gebyrhai American. Pussing nok er det fullserviceselskapene som er de verste gebyrhaiene her borte. The Mother of All LCC's er jo erklært gebytfri.
obb_icon_icon54.gif

lurer på hva min venn i Tokyo som er BA fans på sin hals fordi alt er gratis der sier nå:rolleyes:

men trist at Europa skal begynne å følge etter USA hva gjelder service hos flyselskapene.

Jeg har tilbragt helgen i London og kan bare bekrefte at dette har vært en brennhet sak. Det første jeg hørte da jeg kom inn i bilen på Heathrow fredag var et radioprogram som diskuterte dette og om BA kom til å bli mer og mer lavprisselskap. Deretter var neste tema om det var en god ide å introdusere flygninger fra LCY til New York. Litt av et radioprogram, må jeg si.

Avisene var også fulle av dette, og hadde funnet ut at en barnefamilie på to voksne og to barn på tur måtte ut med 160 £ ekstra for å være sikret å sitte sammen.

Back