• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BA bannlyser Naomi Campbell

Flott! Denne modell-"kjerringa"/hurpa er jo helt crazy bananas, med
det temperamentet hennes - og som hun nærmest slår rundt seg
dersom ikke alt går etter hennes pipe; er det FLOTT at BA
stenger henne ute for godt. Den dama har jo nesa i sky så det
holder, og har jo en lang historie med slike lignende saker som
skjedde på LHR.

(Slike folk som virkelig har kommet fra "fattige kår" og som blir
såpass rike og berømte - blir noen ganger virkelig avskyelige
personer, Naomi er et meget godt eksempel på dette.. grøss!)

Men er dette vanlig prosedyre hos BA .... "vi har rota bort baggasjen din, så vi vil ikke la deg reise med denne avgangen" ???
Aldri hørt om noen lignende hendelse

Vil vel påstå at jeg hadde blitt lynforbanna selv dersom jeg hadde blitt nektet å reise fordi flyselskapet ikke finner en av koffertene mine. Har aldri hørt om noe slikt EVER!

Like patetisk av BA, men forsvarer jo ikke at hun spytta på snuten

Roter ikke BA bort fryktelig mye baggasje fortiden, da burde de kanskje ligge litt lavt i terrenget.

BA hadde ikke trengt å gjøre noe, regner med forulemping av offentlig tjenestemann også er straffbart i Storbritannia. Dette bærer litt preg av dobbelt straff.

Jeg hadde aldri klart å nekte en så pen dame noe som helst..

Nuvel, er det lov å være helt off topic her? Det gjelder et par små ord som veldig ofte skrives feil her på forumet, også i denne tråden. Det gjelder:

Baggasje - det skal være "bagasje"
Ombord - det skal være "om bord" (tro det eller ei...)

;)

Jeg tenker at blant det reisende publikum og spesielt blant de som har fått reisen sin ødelagt på grunn av BAs inkopetanse i forbindelse med idriftsettelsen av terminal 5, så blir den søte Naomi heltinnen; hun som gav frustrasjonen et ansikt og som stod opp mot et arrogant flyselskap.

Nuvel, er det lov å være helt off topic her? Det gjelder et par små ord som veldig ofte skrives feil her på forumet, også i denne tråden. Det gjelder:

Baggasje - det skal være "bagasje"
Ombord - det skal være "om bord" (tro det eller ei...)

;)

Point taken, her har jeg syndet ;)

Desverre, tør jeg ikke love snarlig bedring, noen vaner kan være vonde å vende.....

Når det gjelder om bord eller ombord, så vet jeg at autokorrekturen i Word foretrekker om bord, det samme gjør Bokmålsordboka, men går man til Norsk Riksmålsordbok, så er ombord en ytterst lovlig form.

Når det gjelder om bord eller ombord, så vet jeg at autokorrekturen i Word foretrekker om bord, det samme gjør Bokmålsordboka, men går man til Norsk Riksmålsordbok, så er ombord en ytterst lovlig form.

Oj, det var jeg ikke klar over! :drunk: Takk for info. Da skal jeg prøve å slutte å ergre meg over at noen fortsatt bruker riksmålsformen. ;)

BA hadde ikke trengt å gjøre noe, regner med forulemping av offentlig tjenestemann også er straffbart i Storbritannia. Dette bærer litt preg av dobbelt straff.

Er du en av de som også synes at det er feil at man skal både miste førerkortet OG få bot/fengsel når man kjører for fort?

Å få fly med BA er ingen menneskerett, ei heller det å ha lov til å kjøre bil...

Vi skal kanskje også huske på at det er sjelden man kan lese hele historien i avisen, så om det var manglende bagasje som startet dette, vel det vet vi ikke og ihvertfall ikke detaljene rundt det.

Første meldingen som kom ut sa vel at hu hadde tiltet når hun fikk beskjed om at en av koffertene hennes ikke ble med, men det får man sikkert aldri vite...

Er du en av de som også synes at det er feil at man skal både miste førerkortet OG få bot/fengsel når man kjører for fort?

Å få fly med BA er ingen menneskerett, ei heller det å ha lov til å kjøre bil...

Men Den Europeiske Menneskerettighetsdomstolen har slått fast at det er ikke lov å gi dobbel straff for samme sak :cool::rolleyes:
retten til ikke å bli stilt for retten eller straffet to ganger for samme forbrytelse (Artikkel 2, 3 og 4 i Protokoll nr. 7)

Men Den Europeiske Menneskerettighetsdomstolen har slått fast at det er ikke lov å gi dobbel straff for samme sak :cool::rolleyes:

...men det å fly med BA eller det å føre et motorkjøretøy er ingen menneskerett, det er et gode, og det å miste denne goden er derfor ingen straff. Det faller derfor ikke innunder den Europeiske Menneskerettighetsdomstolen sitt utsagn om dobbel straff ifølge Høyesterett.

Forskrift om tap av retten til å føre motorvogn sier f.eks:

§ 1-2. Virkeområde mv.

Denne forskriften gir nærmere regler for fastsettelse av tap av førerett for førerkortpliktig motorvogn, fastsettelse av sperrefrist for å gi førerett, fastsettelse av forbud mot å føre førerkortfri motorvogn og fastsettelse av tap av retten til å føre motorvogn ved persontransport mot vederlag, jf. vegtrafikkloven § 24a annet ledd, jf. § 33 nr. 1 og § 35 og yrkestransportloven § 35.

Blir den som har førerett ilagt straff og hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn tilsier det, kan det i samme dom fastsettes tap av føreretten, eller på tilsvarende vilkår for person uten førerett fastsettes sperrefrist. Det kan også fastsettes forbud mot å føre førerkortfri motorvogn og krav om avleggelse av ny førerprøve for gjenerverv av føreretten. Har innehaveren rett til å føre motorvogn ved persontransport mot vederlag, kan det samtidig fastsettes tap av denne retten, dersom hensynet til trafikksikkerheten eller allmenne hensyn tilsier det.

Bestemmelsene i annet ledd gjelder tilsvarende når reaksjonen fastsettes ved forelegg, jf. straffeprosessloven § 255.

Bestemmelsene om tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn, gjelder tilsvarende for mopedførerbevis, jf. vegtrafikkloven § 33 nr. 5.

Altså skiller Norsk Lov klart på det å straffes og det å miste føreretten...

Last edited:
Back