• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

B787- og customer numbers?

sk931

ScanFlyer Rusty
Hurtigt spørgsmål...
Hvorfor har B787 ikke nogen customer numre ????
Den hedder bare B787-8Dreamliner og ikke f.ex B787-824...
Jeg foretrækker det sidste og bruger det da også i mine egne files
men er det egentlig korrekt ??:angry::angry:

Hilsen Ole
 
Tillater meg å slenge på ett spørsmål til, hvorfor begynner de på "modell" 8, hvorfor ikke 1 eller 100. Virker som om 8 er en trend, 747 hopper ifra 400 til 8. Samme trend hos Airbus hvor 350 også begynner på 800?
 
Re: b787-

Tillater meg å slenge på ett spørsmål til, hvorfor begynner de på "modell" 8, hvorfor ikke 1 eller 100. Virker som om 8 er en trend, 747 hopper ifra 400 til 8. Samme trend hos Airbus hvor 350 også begynner på 800?

Lykketall i Asia.
 
Re: b787-

Hurtigt spørgsmål...
Hvorfor har B787 ikke nogen customer numre ????
Den hedder bare B787-8Dreamliner og ikke f.ex B787-824...
Jeg foretrækker det sidste og bruger det da også i mine egne files
men er det egentlig korrekt ??:angry::angry:

Hilsen Ole

Ole , intressant fråga. En N-registrerad 787 , N787EX , är registrerad med customer code , 787-83Q. Har någon tittat på Boeing-skylten i någon 787 ? Har en kollega , ex SAS kapten , som nu är instruktör hos Boeing på 787 , jag har bett honom titta på skyltarna men på den/de N-registrerade 787 han flugit i Seattle har det inte funnits någon skylt.
 
Back
Top