• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

B747-400D

Northrider

FlyKirurg
For de fleste har 747-400 winglets. Men i D-versjonen som endel japanske pendlermaskiner har, så er det ikke winglets på. Hvorfor ikke?
 
For de fleste har 747-400 winglets. Men i D-versjonen som endel japanske pendlermaskiner har, så er det ikke winglets på. Hvorfor ikke?
747-400D var ment for korte ruter der maskinen tilbringer fint lite tid i cruise, og på disse rutene blir fordelen av å fjerne wingletsene større da en sparer en hel del vekt. Men det er nok ikke snakk om spesielt store forskjeller.
 
Back
Top