B737-classics forsvinner 20 des i år

Dash

ScanFlyer Gold

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=82652#.Ul8Mrijmqlc

For få måneder siden var det planen, at SAS skulle udfase de resterende fire Boeing 737 Classic-fly i forbindelse med vintertrafikprogrammets ophør i slutningen af marts måned næste år. Men nu ser det ud til, at sidste flyvning med de to flytyper finder sted allerede den 20. december i år. Det kunne samtidig indikere, at SAS har taget kapacitet ud af vintertrafikprogrammet.

Boeing 737-400 flyets sidste flyvning bliver ifølge Airline Routes en rundtur fra Oslo til Stockholm-Arlanda på følgende rutenummer og tider:

SK488 OSL 17.05 - 18.05 ARN
SK493 ARN 18.35 - 19.35 OSL

Derimod bliver det Københavns Lufthavn, der skal tage afsked med det sidste Boeing 737-500 fly. Det sker på samme dato og efter følgende tidsplan:

SK1471 OSL 15.10 - 16.20 CPH
SK1468 CPH 17.00 - 18.15 OSL

Skal si de speeder på!

Re: B737-classics forsvinner 20 des i år

Her går det unna hos SAS, og hvis vi ser bort fra de nostalgiske gener hos flyentusiastene, vil dette nok bidra mye for SAS bunnlinje ved at man fra nyttår kun har 737 i NG-serien, samt Airbusmaskinene og noen få CRJ.

Kommer det flere 600 i Norsk produksjon som skal erstatte 500?

Kommer vel flere 737-700? Kan ikke si jeg vil savne Braathens rølet slik jeg gjør med Sk sine MD.

Hvor mange ex-Braathens 737-700 finnes?

e9u4aha5.jpg

BUE er ikke mye å skryte av lenger :)

Kan ikke si jeg vil savne Braathens rølet slik jeg gjør med Sk sine MD.

Jeg kommer til å savne Braathenssetene i classic neste gang jeg sitter i en -600 oppover kysten og lurer på hvilken vei det liksom er meningen at stjerten skal passe inn i setet ^_^

http://airlineroute.net/2013/10/16/sk-737-dec13/

En liste på flygninger for -400 og -500 i Desember ;)

Vurderer å booke en siste tur med -400. Og denne lista er et greit utgangspunkt. Men med unntak av eventuelle tekniske feil og ting som kommer opp, er det grunn til at det skulle kunne bli forandringer? Kunne det være en ide å plukke ut f.eks to flighter...

Vurderer å booke en siste tur med -400. Og denne lista er et greit utgangspunkt. Men med unntak av eventuelle tekniske feil og ting som kommer opp, er det grunn til at det skulle kunne bli forandringer? Kunne det være en ide å plukke ut f.eks to flighter...

Kan være med meg t/r Faro lørdag 9 november. Denne er satt opp med 734 :)

Thomas

Kommer til å savne 400'en, liker godt Recarosetene. Holder mulighetene oppe for en liten avskjedstur i desember. Men ser at jeg har alle de 4 gjenværende (BRE, BRH, BRX, BUG) i loggen, så ikke helt topp prioritet...

Kan være med meg t/r Faro lørdag 9 november. Denne er satt opp med 734 :)

Thomas

Reiser du i plus eller go? Sorry. Jeg kan uansett ikke den dagen siden jeg er på jobb.

Ser at man kan fly SVG-OSL-SVG med henholdsvis 735 og 734 den 18. Desember. SVG-OSL SK4032 og OSL-SVG SK4047 :)

Det å sitte foran i en -400 eller -500 slår NG anyday! Større benplass og mykere seter. Da tåler man litt brumming fra motor og at plastikken skrangler litt. Blir alltid happy når jeg får de på innland.

Men det som er bra for økonomien til SAS er bra for oss - så takk og farvel til gamlingene.

Noen som har tilgang til utfasingsplanen for classicerne? Er LN-BUG i fortsatt drift?

Seriøst???

Finnes ikke noe mer behagelig fly når man sitter fremme ihvertfall, legroom av en annen verden. :D

Helt enig!!!

Ingenting galt med en gammel -400 mener nå jeg. I alle fall ikke hvis de er innredet slik de har vært i Norge. I tillegg til BU og SK har jeg også testet ut -400 hos BA og KLM og har bare positive erfaringer.

Beste hilsen Espen

[/QUOTE]Everest
Good riddance. 734 er et drittfly!
[/QUOTE]

For noe fjas! -400 er et glimrende fly!

Back