B737-300

Tommy777: Helt enig i at skinnsetene til LH er helt forferdelige. Men nå skal det sies at de gangene jeg har flydd LH har setene vært ganske slitte og hverken trekket eller fasongen har vært noe å skrive hjem om.

Men jeg har flydd Germanwings med omtrent kliss nye skinnseter (som kanskje er de samme som LH's?) og de var faktisk veldig gode. Ikke klam, høye nok rygger og de støttet opp på alle de riktige stedene og ingen tresmak når vi landet. :clap

Ja DY har vert borti mye spy og tisse ulykker, og er det stoffseter da er det ikke like lett å få det rent!

Det ble spurt om DY har skinnseter på alle flyene sine. Det har de ikke. Når de først mottar et fly, er det ikke uvanlig at den flyr rundt med setetrekkene til det forrige selskapet, før de trekker om til skinnseter eller skifter setene. Norwegian har heller ikke bare skiftet om til skinnseter - de har også "vanlige" seter med blått stofftrekk. Det er for øvrig ikke ekte skinn på de flyene som har skinnseter.

Selv bryr jeg meg ikke så veldig om det er skinnseter eller ikke, men det skal sies at SAS' seter på Boeing 737 er mye bedre enn Norwegian sine. SAS har to forskjellige typer og særlig de på Europa-versjonene (?) er gode. Setene som har et plastbelegg og en lomme til sikkerhetskort og flyblad av netting, er ikke fullt så gode... Ikke på grunn av plastbelegget eller lommen, men disse setene er ikke så myke.

Problemet med setene på ex SK maskiner er sitteputene. De blir veldig "nedsittet". Spesielt setene mot midtgang er nedsittet slik at man sitter skeivt ned mot midtgangen. jeg har måttet legge pute under for å få sittet rett. Ex BU maskiner har ikke det problemet, forøvrig mye bedre seter.

Problemet med setene på ex SK maskiner er sitteputene.

Helt enig. Ved vinduene heller sitteputene mot vinduene. Men det virker som SAS Braathens er i ferd med å bytte ut setene på 737ene. Som diskutert i andre tråder er setene (og seteryggene) nå blitt forskjellig foran og bak i flyet.

Ser at ingen nevner luftkvaliteten her i debatten om skinnseter - et rom som har heldekkende gulvtepper har ofte dårligere luft. Det er vel grunn til å anta at luften om bord i fly med skinnseter derfor er noen hakk bedre? I alle fall mener jeg å ha merket det om bord i LHs fly. Foretrekker skinnseter på korte distanser, så lenge de er høye nok i ryggen.

KKX har ikke skinnseter, ellers har vel de fleste fått det montert. Norwegian har 2x148 helt nye skinnseter stående på Gardermoen. Veldig fine seter :up:

Jeg liker godt LHs skinnseter - og jeg har lange bein og lang rygg - men så liker jeg skinn generelt.

Originally posted by MountainDew

KKX har ikke skinnseter, ellers har vel de fleste fått det montert. Norwegian har 2x148 helt nye skinnseter stående på Gardermoen. Veldig fine seter :up:

Mener det var LN-KKY jeg fløy til London i forrige uke og at den ikke hadde skinnseter.

Originally posted by VoiceCom

Originally posted by MountainDew

Mener det var LN-KKY jeg fløy til London i forrige uke og at den ikke hadde skinnseter.

KKY (Kykkleky) har skinnseter. DY`s nyeste fly, bygget 1998

Back