Til sommeren er det 40 år siden den ferien jeg fløy 727
Etter en del hjerne aktivitet har det slått meg at dette er den flytypen jeg har nest flest flighter med. Bare 737 jeg har flere flighter med og den passerte 727 for 10-12 år siden.
I 1981 skulle familien på sommerferie til USA. Det startet med 747 fra GEN til JFK, med North West Orient, 6 juni. Dette var min første flytur. Etter 2 hele dager i NYC fløy vi videre til MSP på morgenkvisten 09.06 i 727. I MSP skulle vi bytte fly for videre reise mot SFO. Om det var fra Laguardia eller Newark husker jeg ikke, men det er det sikkert noen her som vet. Vi kom forsinket in fra NYC og på den tiden var det en liten plast sticker som ble satt på bording kortet, som viste setet vi skulle sitte på. Vi var de siste som fikk dette, alle setene i flyet, unntatt 4 var utdelt. De kunne ikke la en utenlandsk familie med barn på 8 og 11 sitte spredt i flyet. Dermed fikk vi 4 av de 12 tror jeg det var, setene på første klasse. Dette er fremdeles den eneste gangen jeg har flydd på noe annet enn turist klasse. Etter 8 dager i SFO, skulle vi til LAX og med vårt fly så mye du vil i 30 dager pass, med North West Orient, ble det SFO til LAX med flybytte i SEA. Vi fløy over Mt McKinley som hadde sprengt sin topp ca ett år før og så det var grått på bakken i store områder rundt. Fra SEA til LAX hadde vi DC10 og så var det 727 på de neste 5 flightene LAX-MSP-STL-MSP-TPA-MSP før vi avsluttet med 747 MSP-GEN 16. juli Det ble altså 8 flighter med 727. Min far var alltid ivrig på å få tildelt sete på flyene, dermed satt vi aldri bak i flyet. Da jeg i 1988 fløy til NordNorge, med SAS, havnet vi helt bakerst i DC9. Milde måne for en støy. Var det like mye støy bakerst i en 727 som i en DC9?
Da jeg i fjor fløy Delhi til Colombo, med A320 fra Srilankan var det min 8ende flight med A320 familen. Dermed har jeg like mange flighter med A320 som 727 og bare 737 jeg har flere med.
Etter en del hjerne aktivitet har det slått meg at dette er den flytypen jeg har nest flest flighter med. Bare 737 jeg har flere flighter med og den passerte 727 for 10-12 år siden.
I 1981 skulle familien på sommerferie til USA. Det startet med 747 fra GEN til JFK, med North West Orient, 6 juni. Dette var min første flytur. Etter 2 hele dager i NYC fløy vi videre til MSP på morgenkvisten 09.06 i 727. I MSP skulle vi bytte fly for videre reise mot SFO. Om det var fra Laguardia eller Newark husker jeg ikke, men det er det sikkert noen her som vet. Vi kom forsinket in fra NYC og på den tiden var det en liten plast sticker som ble satt på bording kortet, som viste setet vi skulle sitte på. Vi var de siste som fikk dette, alle setene i flyet, unntatt 4 var utdelt. De kunne ikke la en utenlandsk familie med barn på 8 og 11 sitte spredt i flyet. Dermed fikk vi 4 av de 12 tror jeg det var, setene på første klasse. Dette er fremdeles den eneste gangen jeg har flydd på noe annet enn turist klasse. Etter 8 dager i SFO, skulle vi til LAX og med vårt fly så mye du vil i 30 dager pass, med North West Orient, ble det SFO til LAX med flybytte i SEA. Vi fløy over Mt McKinley som hadde sprengt sin topp ca ett år før og så det var grått på bakken i store områder rundt. Fra SEA til LAX hadde vi DC10 og så var det 727 på de neste 5 flightene LAX-MSP-STL-MSP-TPA-MSP før vi avsluttet med 747 MSP-GEN 16. juli Det ble altså 8 flighter med 727. Min far var alltid ivrig på å få tildelt sete på flyene, dermed satt vi aldri bak i flyet. Da jeg i 1988 fløy til NordNorge, med SAS, havnet vi helt bakerst i DC9. Milde måne for en støy. Var det like mye støy bakerst i en 727 som i en DC9?
Da jeg i fjor fløy Delhi til Colombo, med A320 fra Srilankan var det min 8ende flight med A320 familen. Dermed har jeg like mange flighter med A320 som 727 og bare 737 jeg har flere med.