B-767 close up

Jeg tror han mener tailtipping ... ;)
Jeg tror ikke denne hjelper mot det, men at den skal beskytte skroget mot skader ved evnt. overrotasjon. Men hvis en tailtipping skulle oppstå beskytter den vel skrogplatene da også.

Bilde nr. 2 er av tail strike deflector.
Mvh,

Kan vel også kalles tail bumper. Men uansett var det flotte bilder av 767'eren.:up:
 
Jeg tror ikke denne hjelper mot det, men at den skal beskytte skroget mot skader ved evnt. overrotasjon. Men hvis en tailtipping skulle oppstå beskytter den vel skrogplatene da også.



Kan vel også kalles tail bumper. Men uansett var det flotte bilder av 767'eren.:up:

Det var dette jeg regnet med det var, men har aldri lagt merke til noe sånt før. Er dette vanlig på andre fly også??
Har sett lignende ting vært skrudd på pga testing men aldri at det har vært noe permanent.
 
Det var dette jeg regnet med det var, men har aldri lagt merke til noe sånt før. Er dette vanlig på andre fly også??
Har sett lignende ting vært skrudd på pga testing men aldri at det har vært noe permanent.

Alle DC-9 og MD80 serie fly har tail bumper, og Boeing 737-400/800 og 900(altså de med lengst skrog) har også det. På DASH-8 er det faktisk motsatt, der er det de korte serie 100/200 som har, mens de lange serie 300 og Q400 ikke har. Fokker 50 har også en tail bumper bak der...
 
Back
Top