Ay Ay Caramba!!!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Delta taper 1.1 milliard dollar:
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002247887_airmerger21.html

Northwest 458 millioner ...
http://www.usatoday.com/travel/news/2005-04-21-nwa-loss_x.htm

American 'bare' 162 millioner .. faktisk positivt ....
http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-04-20-american-earnings_x.htm

CO minus 184m
http://www.continental.com/vendors/default.asp?SID=8860307CBC794A62BDAEB2F7824FBD4E&s=&i=PRNews

jetBlue saavidt paa plussiden ...
http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-04-20-american-earnings_x.htm

America West i pluss!!!!!
http://www.usatoday.com/travel/news/2005-04-20-amwest-profit_x.htm

Southwest meldte alledere i forrige uke om gode tall ..
http://www.southwest.com/about_swa/press/prindex.html

USAirways og United har ennaa ikke postet resultater .
 
Originally posted by BU662
Det hjelper ikke å gå i Chp.11 siden marked er fyllt med over-kapasitet.

Det kan diskuteres, ettersom load factor er rekordhoey i de fleste selskaper ....

NW: 79.8
AmWest: 77.7
AA: 75.4
jetBlue: 85.8 (!)

... for bare aa ta fire tilfeldig valgte ....

Det er ikke lenge siden man sa at kapasiteten var for lav naar man naermet seg 70% for da kunne man ikke ta unna toppene ...
 
Originally posted by BU662
Jepp ok, Load Factors er höye, men forsatt flyr disse store selskaper med underskudd i store tall. Og Load alene ikke gir heile bildet. Prisene er utrolig lave. Bare idag annonser US at de vil matche WN sine priser fra PIT.

For tiden hjelper störrelsen alene ikke. Man kan ikke presse prisen hos drivstoff-leverandörer. Economy of scale viker her ikke.

Kanskje forandred travel-behaviour (hva heter dette på norsk???:sarc ) er grunnen. Lavpris-aktörer har langt enklere pris-systemer en de etablerte. DL forsökte seg med Simply-Fares, ifolge DL er dette en suksess. Jeg tror her ligger noen sjanser for alle selskaper. Folk vil ikke booke i advance i 6 uker. Om jeg utgå fra min side, så er dette de samme. Jeg vil ha mulighet å kjöpe en economy-billett til akseptabel pris med mindre enn en uke advance booking. SAS sier dette gå ikke. Ok, slik taper man traffik..
Beleggsprosent viser selvsagt ikke hvor mye et selskap tjener, men det gir en liten pekepinn på hvor mange som er "villig" til å benytte flyselskapet.
F.eks har Sterling veldig godt belegg (85%), men går med tap år etter år.

Synes SAS har klart å komme langt ebdre på banen etterhvert, også med billige billetter med kun 7 dager forhåndskjøp. Men er enig at det ikek er lenge siden at en måtte kjøpe billige billetter senest 21 dager før flyavgang og selvsagt være borte natten mellom lørdag og søndag og billetten kan ikke endres eller refunderes. Mye har forandret seg i SAS, og ikke overraskende på ca samme tidspunkt som Norwegian kom på banen. SAS har tydeligvis endret seg i samme retning som lavprisselsakpene, men hadde vel neppe gjort disse grepene om de hadde hatt markedet alene - naturlig nok.
 
DL forsökte seg med Simply-Fares, ifolge DL er dette en suksess.

Delta taper 1.1 milliard dollar:

Jepp ..... :D

Vel - saa svart-hvistt er det ikke. Spoersmaalet er om totalomsetningen de siste fire ukene foer avgang er hoeyere eller lavere. For salg foer dette er det ingen endringer i systemet.
Du vil fortsatt ha 'bargain-hunters' som gladelig bestiller naar det er salg tre maander foer de reiser.

Fuelen har ikke hele skylden, selv den er en stor faktor. Selskapenes motvilje til aa skru prisene opp to store hakk er en annen. Dette vil forrykke (les: forbedre) stabiliteten i markedet og de som gjoer det 'bra' idag vil antagelig tape paa dette. Det er som aa gi gorillaen et bur med svakere gitter. Sjansen for at den bryter ut og gjoer skade paa andre blir betraktelig stoerre.
 
Originally posted by BU662
Jeg hadde siste halvår i Universitet en Management-lesson og Prof'en kom altid med uttalelse: "Keep it Simple!"

Dette er hva Southwest, JetBlue og AirTran gjörer. Derfor tjener de penger. Jo mer reglementering og ekstra kommer i tilleg, jo vanskeligere blir dette.
Ikke mange i SAS som har tatt samme studie som deg med andre ord :D
 
Originally posted by DY
Originally posted by BU662
Jeg hadde siste halvår i Universitet en Management-lesson og Prof'en kom altid med uttalelse: "Keep it Simple!"

Dette er hva Southwest, JetBlue og AirTran gjörer. Derfor tjener de penger. Jo mer reglementering og ekstra kommer i tilleg, jo vanskeligere blir dette.
Ikke mange i SAS som har tatt samme studie som deg med andre ord :D


Inte MÅNGA oavsett sektor som har haft den kursen vill jag påstå. "Not a single french to start with."
 
Originally posted by Savipix
Originally posted by DY
Originally posted by BU662
Jeg hadde siste halvår i Universitet en Management-lesson og Prof'en kom altid med uttalelse: "Keep it Simple!"

Dette er hva Southwest, JetBlue og AirTran gjörer. Derfor tjener de penger. Jo mer reglementering og ekstra kommer i tilleg, jo vanskeligere blir dette.
Ikke mange i SAS som har tatt samme studie som deg med andre ord :D


Inte MÅNGA oavsett sektor som har haft den kursen vill jag påstå. "Not a single french to start with."
Tja noen har nok gått på "kveldskurs" i det minste :D
 
Vel, jeg har hatt kveldskurs i management! :up:
Læreren sa det samme: "keep it simple." og "stick to what you're good at, let somebody else do the rest."

-Nøkkelen til suksess her i livet.
 
Originally posted by OMW
Vel, jeg har hatt kveldskurs i management! :up:
Læreren sa det samme: "keep it simple." og "stick to what you're good at, let somebody else do the rest."

-Nøkkelen til suksess her i livet.
Just my point exactly:devot:
 
De får gå sammen og bli enige om oppjustering av pris på bakrommet! Når man kan fly kyst til kyst med et fullpris-selskap til 180 dollar tur retur er det noe alvorlig galt. Eller hva med Orlando- Roma - Orlando for 300 dollar? Kanskje innføring av en minimumspris pr mil hadde gjort godt, selv om det muligens strider mot reglene om fri konkurranse. En blødende luftfartsindustri er bare kundene tjent med (på kort sikt).
 
... ogsaa Alaska/Horizon rapporterer store tap ...

http://seattlepi.nwsource.com/business/apbiz_story.asp?category=6420&slug=Earns%20Alaska%20Air%20Group
 
AirTran med roede tall ogsaa ....

http://www.usatoday.com/travel/flights/2005-04-26-airtran-earnings_x.htm

Og vi venter fortsatt paa United.
 
Originally posted by BU662
Så trenger vi vel litt regulering igjen.

Jeg er enige med deg, vi trenger noe som en "borgfreden". Ikke bare i USA.

Oppsigelser og konkurser, altså? Alternativet er at det fortsatt er for mange..
 
det er utrolig at Majors ikke holder seg i skinnet, og skjønner at det er det beste for dem på lengre sikt å følge etter når én aktør forsøker seg på prisøkninger. Det er noe fundamentalt galt når kabinfaktorene er rekordhøye, men ingen tjener penger (bortsett fra Southwest og jetBlue). Er det lønningsansvarlig som bestemmer prisene igjen??
 
For mange? Det kan vel diskuteres. Loadfaktorene her borte er høye, flere ligger mellom 80 og 90 %, noe som sikkert delvis skyldes utrolig lave priser. Men folk reiser mye i dette landet, så det er rom for mange store selskap.
 
Back
Top