Avvist hos Widerøe

learjet

oversheriffmester
Medlem
Avvist hos Widerøe

En 84 år gammel dame og hennes ledsager ble avvist på flyplassen i Brønnøysund. De ankom flyplassen da lastepapirene var levert ombord, og døra til flyet var lukket igjen. De kom for sent, og går til avisen med sin historie.

Absolutt en ikke-sak egentlig. Mange kommer for sent til sine fly, men få skylder på flyselskapet for at de kommer sent.

Her er artiklen fra banett.no om saken

http://www.banett.no/nyheter/article7559595.ece
 
Re: Avvist hos Widerøe

Og jeg må si at Widerøe gjør det riktige her.

Den gamle damen synes dette er dårlig service, mens resten som sitter ombord anser det som god service at man går på tid og holder punktligheten.

Når man kommer til flyplassen knapt 10 minutter før avgang så kan man ikke forvente at de ansatte vet hvordan hver enkelt passasjer ankommer og at de muligens er litt sene.

S
 
Re: Avvist hos Widerøe

"Denne karen var fra Sandefjord" står det. Medlem her inne tro? :-)

Journalister har en vær varsomplakat å forholde seg til. Der står det også noe om å beskytte folk mot seg selv, hvis de handler mot bedre viten ... kanskje vært en idè å lest den oppe hos ba-nett.
 
Re: Avvist hos Widerøe

Ja, når man kommer når lastepapirer (loadsheet) er levert ombord, døren til flyet er lukket, ja da er man rett og slett for sent ute. "Han fra Sandefjord ;) " kontaktet de som sto med oppstart, og fikk naturlig nok et NEI tilbake om å slippe flere folk ombord. De som sitter ombord og har kommet til tiden har et ønske om at flyet skal gå på rute.

Det forundrer meg at noen kan skylde på flyselskapet om man selv kommer for sent til innsjekk. Det er umulig å vite at folk kommer sent, men om det er krise så går det ann å ta en telefon til flyplassen å si fra at man er på vei.


Vennlig hilsen
Imm - fra Sandefjord ;)
 
Re: Avvist hos Widerøe

Jeg synes det burde være mulig å komme 10 min etter avgangstid å likevel få komme med!
 
Re: Avvist hos Widerøe

Jeg synes det burde være mulig å komme 10 min etter avgangstid å likevel få komme med!


Ja, hadde de ringt og sagt fra, så hadde det ikke vært noe problem.
Nå var alle som hadde sjekket inn ombord i flyet. Loadsheet var levert, og døra lukket. DA kommer de til innsjekk, og da blir det straks litt mer greier.

Innsjekk skal stenge 20 minutter før avgang, men vi er jo fleksible der, særlig på de litt mindre stasjonene. Men i dette tilfellet så var det litt for sent.
Vi strekker oss langt for å få med folk, vel vitende at det er passasjerene vi lever av.
 
Avvist hos Widerøe

Ja, hadde de ringt og sagt fra, så hadde det ikke vært noe problem.
Nå var alle som hadde sjekket inn ombord i flyet. Loadsheet var levert, og døra lukket. DA kommer de til innsjekk, og da blir det straks litt mer greier.

Innsjekk skal stenge 20 minutter før avgang, men vi er jo fleksible der, særlig på de litt mindre stasjonene. Men i dette tilfellet så var det litt for sent.
Vi strekker oss langt for å få med folk, vel vitende at det er passasjerene vi lever av.

Her ligger faktisk også litt av problemet. Ekstraservicen blir litt tilfeldig og den gangen man ikke kan/vil strekke seg blir kunden skuffet. Noen ganger er det beste å være forutsigbar/konsekvent.
 
Re: Avvist hos Widerøe

De venter alltid på hurtigbåten. Men denne karen sa at han var fra Sandefjord, og aldri hadde hørt om noen båt.

Problemet var altså at han var fra Sandefjord. Hadde han bare vært fra Tønsberg istedenfor ^_^

Spøk til revolver: Som imm sier, er det sikkert ikke noe problem om man vet at noen kommer med båten, men jeg kan samtiig skjønne at en "innleid" gateagent fra Sandefjord ikke kan vite om alle lokale båter i Nord-Norge. Skjønner at det er kjipt for damen som kanskje var vant til den ekstraservicen, men Widerøe har strengt tatt ikke gjort noe galt her.

Men men. De kom i avisen da...
 
Re: Avvist hos Widerøe

Det dreier seg om en kommunikasjonssvikt mellom passasjer/rutebåt og flyselskap, ikke håndteringen til Widerøe. Den var helt riktig.

Widerøe sier det jo selv. Hadde de fått informasjon på forhånd, hadde de kunnet vente. Det fikk de ikke. Passasjeren kunne gitt beskjed til mannskapet på båten at de skulle på flyet, så kunne mannskapet eventuelt ha kontaktet Widerøe og/eller flyplassen. Ved senere anledninger kan det dreie seg om flere personer som er på båten, og da er kommunikasjon mellom båt og flyplass/flyselskap lurt.
 
Back
Top