• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AVMAX stepper opp

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
AVMAX fikk jo litt oppmerksomhet her i forbindelse med sin forbindelse med FlyViking. De dealer jo i Bombardiers i stor skala - både jet og propell.

http://www.avmax.com/

Nå har de også begynt med 737'er. De har kjøpt 4 737-400 Combis som Alaska pensjonerte for noen år siden. De står parkert i Brunswick (Georgia). Den første er sendt til frakterkonvertering i Florida i dag, og skal til meksikanske TUM AeroCarga.

De sitter også på 3 737-500'er som allerede er leaset ut til AirX på Malta.
 
Avmax har dealet Boeing 737 i flere år allerede ;)
I tillegg eier de iallfall en A340-300 (9H-BIG) som leies ut til Air X (Malta), og en B777-200ER (5N-BVY) som leies ut til Med-Veiw Airlines (Nigeria).
 
De sitter også på 3 737-500'er som allerede er leaset ut til AirX på Malta.
Og det er tre gamle kjenninger.
9H-YES er tidligere SE-DNH hos Linjeflyg og SAS: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-500-9h-yes-air-x-charter/3xv5ze
9H-AHA er tidligere LN-BRO hos BU og SAS: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-500-9h-aha-air-x-charter/eyy0de
9H-OME er tidligere LN-BRK hos BU og SAS: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-500-9h-ome-air-x-charter/3vy8v3

Ingen av dem er aktive, 9H-YES og 9H-AHA er lagret i Kelowna (YLW) og 9H-OME i Norwich (NWI).
 
Avmax er nok litt som Someone skriver, men det fungerer - veldig godt og de er flinke.
Avmax har også et eget flyselskap R1 Airlines.

Denne bisonen ønsket velkommen opp på kontoret til Avmax i Calgary. Var også mange andre dyr/fugler rundt om på kontoret :D
Trivelig kar sjefen sjøl, John Binder! Han hadde mange fine historier å kommer med.
 

Attachments

  • 54D688EB-388B-4ABC-A567-790FE29191D8.jpg
    54D688EB-388B-4ABC-A567-790FE29191D8.jpg
    111.1 KB · Views: 532
Gamle BRK har nå blitt N599BE. Ble fløyet fra NWI til DGX i slutten av oktober, men unngikk huggern der, og ble fløyet videre tuk Tbilisi 2 november.
Gikk videre fra TBS i går som AFF755, antageligvis til ALA - FR24 sliter litt med dekningen for gamle kjerrer som dette. Tydeligvis fløyet av AF aviation som indikerer Kina som reisens mål: https://www.af-aviation.co.uk/project/boeing-737-500-20/

Så får det vise seg om det er en reell operatør som skal ha den eller om den skal brukes som undervisningsmateriell i likhet med flere andre veteraner...
 
...eller om den skal brukes som undervisningsmateriell i likhet med flere andre veteraner...
Og det ble det visst, Jetphotos har bilde tatt 2.mars:
11255144

https://www.jetphotos.com/photo/11255144
 
Back
Top