Avinors brann- og redningstjeneste i Bodø tildelt Falck Emergency AB

Trdfly

Moderator
Medlem
Avinors brann- og redningstjeneste i Bodø tildelt Falck Emergency AB

Avinor har fått i oppdrag å forberede en overtakelse av Bodø flyplass fra Forsvaret fra 1. august 2016. Med de føringer som er gitt har Avinor valgt en driftsmodell som innebærer eksterne leveranser innenfor områdene brann- og redningstjenester, plasstjenester og flyside elektrotjenester ved Bodø lufthavn.

Den 15. februar 2016 tildeler Avinor leveranse av brann- og redningstjenester ved Bodø lufthavn til Falck Emergency AB. Kontrakten går over 2 år, med mulighet for ytterligere to års forlengelse.
http://www.hangar.no/avinor-overtar-driften-av-bodo-flyplass/

Re: Avinors PBR-tjeneste i Bodø tildelt Falck Emergency AB

Nja, minus P'n i PBR da, skal man være pirkete.

Forundrer meg ikke om Avinor betaler dyrere for å outsource tjenesten en å ha det "in-house" :rolleyes:

MountainDew: Det ville forundre meg. Som i alle andre bedrifter er det økt fokus på kostnader i Avinor. At dette er en dyrere løsning tror jeg fint lite på :)

Det er uansett et prøveprosjekt, som skal danne grunnlag for vurderingen om dette kan være en vei å gå på ytterligere lufthavner i fremtiden.

Espen

Re: Avinors BR-tjeneste i Bodø tildelt Falck Emergency AB

http://www.an.no/nyheter/forsvaret/anpluss/samtlige-f-16-kan-havne-i-bodo/s/5-4-261051 Bak betalingsmur, nærmest regelen nå. Her er litt fra artikkelen:
For at Ørland skal få legge alle ressurser i å få F-35 på vingene, kan Bodø overta all F-16-aktivitet fra og med neste år.
Etter det Avisa Nordland får opplyst fra en sentralt plassert kilde, kom dette alternativet opp under styringsdialogen som Generalinspektøren for Luftforsvaret (GIL) hadde med sine luftvingsjefer for et par uker siden.
Hvis dette skulle bli en realitet, er vel kanskje å sette ut arbeidet nå i tidligste laget; i tilfelle snakker vel fort om 2021?

Re: Avinors BR-tjeneste i Bodø tildelt Falck Emergency AB

Nei, hvis Avinor skal overta så skjer dette 01.08.2016. Dette har bl.a med EU-sertifiseringen å gjøre. Å utsette overtakelsen nå er svært lite realistisk etter min mening. Det finnes nok løsninger som tillater stasjonering av F-16 selv om det er Avinor som driver bakketjenesten.

Espen

Back