Avinor VIP service

TriStar

ScanFlyer Crusty
Medlem
Ankom OSL med TP764 fra Lisboa i kveld. Kun 2 godt voksne herrer i C-kabinen. Disse ble hentet av en sort BMW 7-serie og ulastelig antrukket sjåfør. På døren mener jeg det stod "Avinor VIP-service". Regner ikke med at dette standard prosedyre for C-pax hos TAP?

Hva skyldes denne servicen mon tro? Og er dette noe som alle kan kjøpe fra Avinor?

Tipper det har med konferansen European Conference of Presidents of Parliament som finner sted på Raddisson Holdberg i morgen.

Og er dette noe som alle kan kjøpe fra Avinor?

Nei, da må du gifte deg med noen kongelige, eller bli invitert av UD's "Avdeling for kultur, norgesfremme og protokoll". I praksis; statsoverhoder og andre særdeles viktige personer for staten.

Nei, da må du gifte deg med noen kongelige, eller bli invitert av UD's "Avdeling for kultur, norgesfremme og protokoll". I praksis; statsoverhoder og andre særdeles viktige personer for staten.

Takker så mye, da er prognosene for henting med Avinor-limousine særdeles dårlige...

Om du flyger till Arlanda kan du få liknande service av deras VIP service (i alla fall vid avfärd, men jag är ganska säker på att det fungerar även vid ankomst).

Så Statsministeren Erna Solberg med følge komme ut fra et Norwegian fly og satte seg inn i en slik BMW med påskrift. Sikkert samme. Dette var 24 august i år. Litt merkelig, da en skulle tro at statsministeren hadde egne biler til å hente henne på flyplassen. Regner med at de slipper inn statsministerens sine biler på flyplassområdet ?

Regner med at de slipper inn statsministerens sine biler på flyplassområdet ?

Nei, det gjør de nok ikke. På FBU var det som regel flyselskapene som gjorde dette selv, vi hadde egne 'vip-koordinatorer', og jeg har fraktet flere notabiliteter med golfkjerrer, folevognbusser og andre transportmidler. Men den gangen hadde vi jo ansvaret selv for rullestolpax og denslags også ..

Før brukte de som regel ikke bil, men siden vip-huset ble flyttet til bak Flyporten, vekk fra hovedterminalen så ble det litt stusselig å gå... Jeg tror også det er bare på OSL som de har denne tjenesten.

Så Statsministeren Erna Solberg med følge komme ut fra et Norwegian fly og satte seg inn i en slik BMW med påskrift. Sikkert samme. Dette var 24 august i år. Litt merkelig, da en skulle tro at statsministeren hadde egne biler til å hente henne på flyplassen. Regner med at de slipper inn statsministerens sine biler på flyplassområdet ?

Nei, ikke regjeringsbiler. Men Kongens biler får kjøre helt inn til gate.

Det fikk jeg også med meg, lurte fælt på hvorfor en flott 7-serie stilte seg opp ved siden av en LCC mens jeg ventet på SK215 helt til hun kom vandrende ned med følget.

Fraktes ikke Emirates First Class pax av Avinor VIP? Sto en slik bil parkert ved gaten da jeg ankom med EK159 forrige søndag, så jeg konkluderte med at den var der for å hente heldiggrisen på F.

Fraktes ikke Emirates First Class pax av Avinor VIP? Sto en slik bil parkert ved gaten da jeg ankom med EK159 forrige søndag, så jeg konkluderte med at den var der for å hente heldiggrisen på F.
Skal ikke utelukke det, men tviler. Da jeg kom med EK159 på mandag kom F-gjengen tuslende bak til oss i C for å deboarde, ettersom OSL bare bruker 2L. Så ikke noen som stod med skilt for å motta dem, så det virket ikke akkurat som en overbevisende premiumopplevelse.

Nix, denne er ikke for hvermansen.

Er det bare statsministeren som får dette? Jeg har tatt fly med flere andre statsråder og de har ikke blitt hentet med bil.

Etter velkomsten for DXB-OSL jomfruturen ble vi hentet nede ved flyet i en 7 serie og en finere minibuss som kjørte oss til denne VIP terminalen. Vet ikke om dette var samme selskap?

Kan godt hende det har med PST-beskyttelse å gjøre. Har sett Gahr Støre få bil på gate, også når han var helseminister.

Back