Avinor ID-kort

Dette er jo helt talentløst. 26 April var søknaden sendt inn, still nothin'. Siste nytt var at de som sendte inn 13 April har fått ID-kortet sitt, dvs 2 måneders ventetid. Bare i Norge..... :rolleyes:

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor privatflygere eller andre privatpersoner skal ha MM-kort? Som nevnt holder det med sertifikater og vanlig ID både i inn og utland. Totalt bortkastet ressursbruk spør du meg. La flyplassansatte og personer som reiser hyppig mellom flyplasser og trenger adgang få prioritet, så hadde kanskje dem sluppet enda lenger ventetid fordi noen har så skrekkelig lyst på et Avinor-kort i lommeboka.

Det er vel for å slippe gjennom forskjellige kortlesere som er installert rundtomkring ...

Northrider: det er faktisk greit å ha skjønner du ;) mange plasser er det låste dører som krever MM. Tilogmed noe så enkelt som å komme seg inn på briefingrommet og sende flightplan her på Kvernberget :)

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor privatflygere eller andre privatpersoner skal ha MM-kort? Som nevnt holder det med sertifikater og vanlig ID både i inn og utland. Totalt bortkastet ressursbruk spør du meg. La flyplassansatte og personer som reiser hyppig mellom flyplasser og trenger adgang få prioritet, så hadde kanskje dem sluppet enda lenger ventetid fordi noen har så skrekkelig lyst på et Avinor-kort i lommeboka.

Må dra på smilebåndet.
Det der høres ut som en tørr sammenbitt lufthavnsjef. Har iallefall hørt akkurat det samme fra en slik et annet sted med klar beskjed om at slike kort hadde flygere på klubbnivå ingenting med :colgate:
Nå er jeg heldigvis ferdig med den siden av luftfarten:fly

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor privatflygere eller andre privatpersoner skal ha MM-kort?

Nå som NLF har inngått avtale med Avinor om å få fly på AFIS-plassene uten at de er åpne så kan det være kjekt med et kort så man kommer ut og inn også.

Nå som NLF har inngått avtale med Avinor om å få fly på AFIS-plassene uten at de er åpne så kan det være kjekt med et kort så man kommer ut og inn også.

Nja, Avinor var positive, men tror endel flyplasssjefer sa nei til dette? Klubben min fikk negativt svar fra flyplassene, men dette ble videresendt NLF som sikkert tar dette opp med Avinor/Flyplass-sjefene.

Back