Aviapartner nyt handlingselskab i CPH

Terminal3

ScanFlyer Blue
Fra velinformerede kilder i CPH forlyder det at det belgiske handlingselskab Aviapartner vil etablere sig som det 3. handlingselskab i CPH.

Fagforeningen 3F bekræfter også på deres hjemmeside at de har afholdt forhandlinger med Aviapartner: http://www.3fkastrup.dk/site/nyt/arkiv 2010/270710-aviapartner.php.

Aviapartner søger desuden en Station Manager på deres hjemmeside - formentlig til deres nye afdeling i CPH: http://www.aviapartner.com/eng/jobs.aspx?mode=detail&id=529.

Der er dog ingen forlydender om evt. kunder eller startdato.
 
Jeg forstår egentlig ikke hvordan Danmark fungerer? Hvorfor skal en fagforening kunne bry seg om hvilke handlingsselskaper som inngår kontrakt med lufthavnen?
 
Rent formelt er det en sag udelukkende mellem Aivapartner og Københavns Lufthavne, om Aviapartner skal etablere sig i Kastrup.

Der er ingen love og regler om, at Aviapartner skal have kontakt med en fagforening på nogen måde. Fagforeningerne kan heller ikke kræve at have overenskomst med Aviapartner, eller at deres ansatte skal være medlemmer.

Når det er sagt, så står 3F meget stærkt i Kastrup, og hvis nogen ikke respektere dem, går de i auktion. Vil man undgå det, står man sig bedst ved at indgå overenskomst med dem.

I modsat fald vil man se, at Aviapartner og dets kunder får en noget mere besværlig adgang i Kastrup, mildt sagt.

At 3F informerer om, hvem de forhandler med, ser jeg intet problem i, det er en sag mellem 3F og Aviapartner.

Lars
 
Jeg forstår egentlig ikke hvordan Danmark fungerer? Hvorfor skal en fagforening kunne bry seg om hvilke handlingsselskaper som inngår kontrakt med lufthavnen?
Altså.............
Denne diskussion har været oppe før ifm spørgsmålen on den nye SWIFT terminal i CPH.
Fagforeningerne bestemmer naturligvis ikke hvilke selskaber der ønsker at
beflyve danske lufthavne eller hvilke handlig selskaber der ønsker at starte op i danske lufthavne, MEN........vi har altså nogle fagforeninger i DK som ønsker
ORDNEDE forhold for de ansatte i luftfarts industrien, og det er den DISKUSSION som enten går godt eller ikke går godt.
I DK har vi en god FAGFORENINGSKULTUR som blandt andet indgår OVERENSKOMSTER med arbejdsgivere. De SØRGER for en ORDENTLIG LØN blandt andet...Sådan er det i DK og forhåbentlig også i Norge....Så stop det der med at det er fagforeningerne som bestemmer hvem der handler og hvem der flyver..Det er altså ikke svært at forstå. :fly:fly
hilsen
Ole
 
I DK har vi en god FAGFORENINGSKULTUR som blandt andet indgår OVERENSKOMSTER med arbejdsgivere. De SØRGER for en ORDENTLIG LØN blandt andet...Sådan er det i DK og forhåbentlig også i Norge....

Jada, slik er det nå i grove trekk i Norge også, men det ser allikevel ut til at det er noen forskjeller. Først og fremst er det i Norge normalt at det er de ansatte som organiserer seg, ikke at en fagforening før etablering av en bedrift sørger for at de ansatte skal være organisert. Det er dessuten ikke vanlig i Norge at fagforeninger truer med aksjoner dersom et firma etablerer seg uten tariffavtale.

Nå er det selvfølgelig ikke unaturlig å møte parter man kan forvente å måtte ha et forhold til før man etablerer ei ny bedrift, men jeg synes det er litt spesielt at en fagforening kommer med krav på vegne av medlemmer de enda ikke har.
 
Altså.............
Denne diskussion har været oppe før ifm spørgsmålen on den nye SWIFT terminal i CPH.
Fagforeningerne bestemmer naturligvis ikke hvilke selskaber der ønsker at
beflyve danske lufthavne eller hvilke handlig selskaber der ønsker at starte op i danske lufthavne, MEN........vi har altså nogle fagforeninger i DK som ønsker
ORDNEDE forhold for de ansatte i luftfarts industrien, og det er den DISKUSSION som enten går godt eller ikke går godt.
I DK har vi en god FAGFORENINGSKULTUR som blandt andet indgår OVERENSKOMSTER med arbejdsgivere. De SØRGER for en ORDENTLIG LØN blandt andet...Sådan er det i DK og forhåbentlig også i Norge....Så stop det der med at det er fagforeningerne som bestemmer hvem der handler og hvem der flyver..Det er altså ikke svært at forstå. :fly:fly
hilsen
Ole

I Danmark har vi en grundlovssikret foreningsfrihed, ligesom i de fleste andre civiliserede lande. De røde fagforeninger har stadig i visse brancher i Danmark dog stadig fagforeningstyranni, hvor alle, der ikke melder sig ind netop den branchefagforening, som de LO-organiserede ønsker, bliver chikaneret.
Kastrup Lufthavn er et af de områder, hvor 3F (LO-forbundet for ufaglærte), som SK931 og Fysikeren skriver, står meget stærkt. Så selvom Aviapartner selv vælger om de vil være medlem af DA, så ønsker 3F at fastholde den ellers skrantende fagforeningskultur i Danmark på de områder, hvor de stadig har magten til det. Derfor er blokader og anden tyranni forudsigeligt, såfremt at Aviapartner afviser at tegne overenskomst.
 
Back
Top