Avianca Brazil i problemer

Someone

Moderator
Medlem
Avianca Brazil virker slite økonomisk for øyeblikket og har tydeligvis problemer med å betale for fly siden leasingselskapene nå henter tilbake inntil 13 maskiner etter en nylig kjennelse i retter. Ser ut som det er snakk om 1 A330-200, 2 A320neo og resten A320

Avianca Brazil, som egentlig heter Oceanair Linhas Aéreas S/A, må forresten ikke forveksles med Avianca og Avianca Group. De deler merkenavn med sin Colombianske søster og alle de andre Aviancaene som tilhører under dem, men den brasilianske delen er et eget selskap, men som eies av Synergy, som igjen er største eier av Avianca Group

https://www.flightglobal.com/news/a...to-cut-fleet-after-lessor-legal-actio-454278/

Avianca Brazil says it will return eight aircraft to lessors, following reports of legal action from lessors to seek the return of up to 13 Airbus aircraft.
 
Re: Avianca Brasil i problemer

Ja, dette er for å sikre videre drift av Avianca Brasil, og hindre at flyene blir levert tilbake til leasingselskapet mens de jobber med en (mulig?) refinansiering.
 
Last edited:
Da har de levert begjæring om konkurs. https://www.bt.dk/udland/flyselskabet-avianca-er-gaaet-konkurs

Skal jeg kontakte Bank Norwegian for å få refundert pengene?


Vet ikke hva som er korrekt...
Dette står skrevet på deres hjemmesider

Hello,
We are here to clarify the news circulated in the press today.
Due to the resistance of our aircraft lessors to an amicable agreement, we had to file a request for judicial recovery to protect you, our customers and passengers. As the first court decision, we have had the release of our fleet to comply with all scheduled flights at the airports where we operate.
That is, our operations WILL NOT BE AFFECTED.
You, our passengers, can have absolute peace of mind in making your reservations and purchasing your tickets, since all sales and flights are and will be kept.
We will continue here, serving all customers, flying to all destinations with the quality and excellence for which we are known and recognized.
Let's continue with our mission: make you fall in love.
Time Avianca Brasil
 
Last edited:
Som det står på hjemmesiden deres, har de søkt om juridisk gjennoppretting av selskapet. De har ikke fått svar på søknaden enda, ifølge O Globo. Hvis søknaden innvilges har de 180 dager på seg til å sikre ny finansiering.
 
Da har de levert begjæring om konkurs. https://www.bt.dk/udland/flyselskabet-avianca-er-gaaet-konkurs

Skal jeg kontakte Bank Norwegian for å få refundert pengene?


Vet ikke hva som er korrekt...
Dette står skrevet på deres hjemmesider


Du skal ikke gjøre noe, da enn så lenge ser det ut som flyet ditt går

Avianca Brazil flyr videre og derfor kan du heller ikke få noen penger igjen når du ikke har lidd noe tap. Avianca Brazil har søkt om konkursbeskyttelse på samme måte som f.els Delta, Northwest, United og American gjorde på 2000-tallet [emoji6]
 
Konkurrenten Azul overtar 2 A320neo maskiner som har vært på leasing til Avianca Brazil

Airbus A320 -251N 7918 PR-YYA Azul Linhas Aereas for delivery feb19 ex AMA (+ 8086 PR-YYB ex 2-ROBR) ex 2-ROBQ
 
A330 maskinene er på vei ut av flåten, og de fleste internasjonale rutene legges ned fra 31 mars. Samtidig ser det ut som ytterligere 10 A320 maskiner er på vei bort

https://www.flightglobal.com/news/a...or-to-withdraw-10-avianca-brazil-a320-455102/

Brazil's civil aviation regulator is withdrawing the registrations of 10 Airbus A320 family aircraft in Avianca Brazil's fleet, dealing another blow to the financially troubled carrie

The move by ANAC to withdraw the A320s comes a day after Avianca Brazil said it will return four Airbus A330-200s and end most international service effective 31 March, as it continues to negotiate with lessors during a 15-day relief period granted by a Brazilian court.
 
Hadde en ok tur med Avianca Brasil (A320) tidligere denne måneden. Skjermer i hvert sete og litt brus/vann inkludert. Skarpt på rute og fullt fly Iguazu til Rio. Håper de klarer seg :)

Forsåvidt litt rart at moderselskapet i Colombia lar avdelingen i Brasil gå for lut og kaldt vann. Skader jo merkevaren til alt som heter Avianca.

Azul hadde bedre service og fikk en helt ny A320NEO (forsåvidt ingen forskjell fra et pax perspektiv)

https://photos.app.goo.gl/PDLjXQHHT3Ce4FR59

https://photos.app.goo.gl/Y9Be8dV1GSY6awRe8


Solly: Husker ikke hvordan får bilder synlig
 
Last edited:
Hadde en ok tur med Avianca Brasil (A320) tidligere denne måneden. Skjermer i hvert sete og litt brus/vann inkludert. Skarpt på rute og fullt fly Iguazu til Rio. Håper de klarer seg :)

Forsåvidt litt rart at moderselskapet i Colombia lar avdelingen i Brasil gå for lut og kaldt vann. Skader jo merkevaren til alt som heter Avianca.


Den Colombianske delen er et søsterselskap og ikke morselskap. De deler merkenavn og største eier, i motsetning til alle de andre Avianca’ene som eies av Avianca i Columbia
 
Avianca, den i Columbia, har tidligere sett på muligheten for å slå sammen de to selskapene, men etter sett nærmere på finansene sier de nå det er uaktuelt for nå å få Avianca Brazil inn i gruppen.

https://www.flightglobal.com/news/articles/avianca-suspends-merger-plans-with-avianca-brazil-456039/

Bogota-based Avianca says it has suspended plans to merge with sister carrier Avianca Brazil, two months after the Sao Paulo-based carrier filed for bankruptcy protection.
 
Avianca brasil eier også Avianca Argentina

ellers er resten av avianca selskapene eid av avianca colOmbia (ikke Columbia)
 
Avianca brasil eier også Avianca Argentina

ellers er resten av avianca selskapene eid av avianca colOmbia (ikke Columbia)

Det stemmer vel ikke helt? Avianca Argentina er vel eiet av Synergy Group, som jo er største eier i både Avianca (gruppen) og Avianca Brazil
 
Back
Top