• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Det pussige er at det er de etablerte som er pådriverne i USA mens det er 'LCC'-ene i Europa ...

As if charging $15 to check a bag weren't enough, two airlines are asking for $5 more beginning this summer if you pay at the check-in counter - a fee on top of a fee.

Of course, you could always pay your baggage fee from home. The airlines call it the "online discount."

If airlines can get away with that, what's next? Rather than raise fares in the middle of a recession, they're piling on fees to make money - fees for bags, fees to get through the line faster, even fees for certain seats.

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2009359909_apusairlinefees.html
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

En snodig utvikling - kanskje US-markedet (de etablerte) ender opp stikk motsatt av det Europeiske når det gjelder service of fees (de er jo på god vei)
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Èn ting er sikkert, dette avgiftsvanviddet kommer til å få negative konsekvenser for bl.a. Norwegian.

Les forørvig artikkel i dagens Aftenposten mrg. om fenomenet.
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Med 2 forskjellige utviklinger i Europa og USA kan det bli spennende å se hva som kommer her "down under". Jeg har i alle fall ikke sett noen stor "avgifts-diskusjon" her ennå, og med Air New Zealand sin "nothing to hide" kampanje er vel faren for tilleggsavgifter neppe stor fra den kanten...

Så får jeg krysse fingrene, og håpe det beste!
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

"As if charging $15 to check a bag weren't enough, two airlines are asking for $5 more beginning this summer if you pay at the check-in counter - a fee on top of a fee.
"

Dette er jo akkurat det samme som DY driver med - høyere pris om man betaler på flyplassen.
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Èn ting er sikkert, dette avgiftsvanviddet kommer til å få negative konsekvenser for bl.a. Norwegian.

Helt klart for min del ihvertfall.
Satt nå og skulle bestille en tur til Hamburg hvor den billigste billetten ble Norwegian til 1900 kr.
Satte igang bestillingen og pokker så dyrt det ble etterhvert!
Gikk rett over til Lufthansa og fant en rimerligere T/R og det helt uten gebyrer og mas.
Aldri mer skal jeg røre Norwegian.no!
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Og i går ble jeg tvangsflyttet fra vindusplassen jeg hadde betalt for til midtsetet fordi det skulle sitte noen med dyr på vindusplassen (hvorfor må de med dyr sitte der forresten???). Da de så at jeg skulle til å grynte litt lovet de meg at jeg kunne få det refundert om jeg kontaktet Norwegian. heldigvis dukket dyremennesket aldri opp, så jeg fikk vinduet likevel, med fin utsikt ned på Stetind under innflyging til EVE.
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Var sjokkert nok at jeg maatte betale for ekstra bag paa CO da jeg floey til EWR i mars.
Totalvekta var jo langt under limit, og hadde ikke trodd noe saann av et legacy selskap, men er kanskje saann det alltid har vaert her..?
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Dette har vel Norwegian drevet med lenge, og attpåtil med dobbel pris hvis du betaler på flyplassen?
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Var sjokkert nok at jeg maatte betale for ekstra bag paa CO da jeg floey til EWR i mars.
Totalvekta var jo langt under limit, og hadde ikke trodd noe saann av et legacy selskap, men er kanskje saann det alltid har vaert her..?
Til EWR fra hvor? Transatlantisk har PC vært praktisker to bags med individuell maksvekt, og da maks to uansett hvor lite de veier.
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

Hehe sorry ja tenkte paa fra MCO til EWR. Og tenkte paa at jeg ikke tror noen legacy krever at en maa betale (KL og AF gjorde ihvertfall ikke det da jeg jobbet for dem), og ikke LCC. ..jeg ser ihvertfall paa CO som legacy..
 
Re: Avgift på avgift - og avgift PÅ avgift

CO kom vel etter de andre på innenriks for ikke lenge siden, men som de fleste så slipper du bag-fee hvis du har status.
 
Back
Top