Avbestilling fra Apollo

Fy fader så frekke MasterCard er - de fikk inn tilbakebetaling fra Apollo allerede 8 September, og jeg har enda ikke fått ett rødt øre på konto! Piss meg i øret som de sitter og holder på pengene for å tjene renter. Latterlig av MasterCard!

Det skal vanligvis ta 5-10 arbeidsdager å returnere et pengebeløp .. og ja, det er banktid alt sammen. Masse penger som sitter på en holdingkonto og tjener renter til bankene. Slikt var greit i gamle dager hvor man måtte følge papirsporet, men i dag, hvor man bare trykker på en knapp kan jeg ikke skjønne at det kan ta mer enn maks over natten, ettersom man vel fortsatt kjører en form for oppgjør ..

Du kan så si Andreas... Han fyren i telefonen sa han gjerne kunne gi meg en bekreftelse på at de hadde mottatt pengene fra Apollo - men da måtte jeg nå pent fortelle han at det ikke var så interessant, jeg ville jo helst hatt pengene mine nå jeg da :) Og da var det bare et tastetrykk for han så skulle visst pengene være tilgjengelig umiddelbart. Det var de nå ikke, men de renner vel inn etterhvert....

Er jo lettere overraska over den vanvittig lange tiden, det hadde tatt helga også hadde jeg ikke ringt og da snakker vi nesten 20 dager transaksjonstid.

Skulle engang få tilbake penger betalt via Mastercard. De ville ikke overføre pengene til meg, men mente de bare skulle beholde dem og avregne det mot fremtidig forbruk over kortet.

Det er vel samme problemstilling som bytterett vs. returrett hos en butikk.

Om det er slik Robertaas beskriver kan du vel mulignes ta ut pengene kontant via Mastercardet for så å sette de inn i banken, men blir sikkert noen gebyr.

Tror det er ganske mye gebyr på kontantuttak, 4% om jeg husker riktig. Altså 200 kr for å ta ut 5.000.

Men det er jo vanlig praksis, at det avregnes mot fremtidig kjøp. Aldri hørt om at man (normalt) får overskytende fra et kredittkort utbetalt til normal brukskonto.

Men det er jo vanlig praksis, at det avregnes mot fremtidig kjøp. Aldri hørt om at man (normalt) får overskytende fra et kredittkort utbetalt til normal brukskonto.

Det kommer vel an om det er et kreditkort eller debitkort.

Det er ingen automatikk i dette nei. Men man kan ringe MasterCard og be dem overføre til et kontonummer som du oppgir. Så, Polaris, du har snakket med dem eller?

Back